شماره ۱۷۷۲ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳۱ مرداد
صفحه را ببند
تریبون

تخلف 8‌هزار میلیاردی
بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل 90 گفت: «طبق مستندات موجود، تخلف بزرگی در نحوه واگذاری اردوگاه شهید باهنر صورت گرفته است و این تخلف در‌ سال 95 حدود 8‌هزار‌میلیارد تومان بود. اردوگاه باید برگردد، چون نحوه واگذاری آن با تخلف همراه بوده و این‌گونه نیست، چون قرارداد آن امضا و انتقال داده شده است، غیرقابل برگشت است، اما افرادی که در این زمینه ذینفع هستند و از این رانت استفاده می‌کنند، سعی دارند ماجرا را در مسیری قرار دهند که معامله غیرقابل فسخ باشد. شرکتی که خریدار است از گذشته قراردادهایی با وزارت آموزش‌وپرورش و البته مطالباتی هم داشت و به بهانه پرداخت مطالبات، کل اردوگاه را به ثمن بخس به این شرکت واگذار کردند.»

رانت خونین!
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به بازداشت مدیرعامل ایران‌خودرو در توییتر خود نوشت: «بازداشت چند نفر در ایران‌خودرو یک ظاهرسازی تکراری است. رانت خودرو به‌حدی فراگیر است که آن را به مصون‌ترین قلعه در مقابل قوانین کشور تبدیل کرده است. تا زمانی که فهرست بهره‌مندان از هزینه‌های تحمیلی به مردم اعلام نشود، این رانت خونین ادامه دارد.»

اعمال مرگ با ترحم برای سگ‌ها
صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: «اصول مقابله با حیوانات شهری در دنیا به شیوه قرنطینه و عقیم‌سازی انجام می‌شود و سگ‌هایی که تشخیص داده شوند به هر شکل ناقل بیماری هستند،‌ با روش‌هایی که به آن مرگ با ترحم می‌گویند، به عمرشان  پایان داده می‌شود،‌ زیرا اگر سگی ناقل بیماری باشد و در اجتماع حضور یابد، باعث خسارت و مرگ انسانی می‌شود. سگ‌هایی که ناقل نیستند، پس از مدتی در اکوسیستم رهاسازی می‌شوند، اما این‌که در آن لحظه در آن مراکز چه اتفاقی افتاده و از یک فرد در آن لحظه عملی غیراصولی سر زده باشد، توسط هرکسی محکوم است و باید با آن برخورد شود.»


تعداد بازدید :  514