شماره ۴۵۵ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۷ آذر
صفحه را ببند
ورزش جهان

روبن، مرد‌ سال ورزش هلند
آرین روبن در مراسم انتخاب بهترین‌های ‌سال ورزش هلند، مرغوب‌ترین جایزه یا همان عنوان «مرد‌سال ورزش این کشور» را به گنجینه افتخاراتش افزود. فن‌گال هلندی از این‌که بهترین مربی‌سال نام گرفت، ناراحت شد و اعلام کرد قطعا گزینه‌های بهتر از او هم وجود داشتند! البته در مورد گل سال، فن‌پرسی بی‌رقیب بود. گل شیرجه‌ای او به اسپانیا دربازی مرحله گروهی جام جهانی، زیباترین گل‌سال فوتبال هلند نام گرفت.

جریمه سرمربیان رم و یوونتوس
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایتالیا، آلگری سرمربی یوونتوس را به خاطر اعتراض شدید به داوری یک جلسه از همراهی تیمش محروم کرد اما رودی گارسیا، سرمربی رم به‌خاطر درگیری با یکی از برگزارکنندگان بازی تیمش برابر با جنوا با 2جلسه محرومیت مواجه شد. برخلاف آلگری معترض در بازی اخیریووه، گارسیا زیر بار این حکم نمی‌رود. او گفت: «اتهامات بی‌اساسی به من زده شد و درحالی‌که قربانی بودم با جریمه مواجه شدم. می‌خواهم از این حمله غیرقابل تحمل به غرور و شهرتم انتقاد کنم. به تلاش برای دفاع از خودم مقابل دروغ و بی‌عدالتی ادامه خواهم داد.»

برتری پرگل بارسا، صعود رئال به فینال
در مهم‌ترین بازی‌های برگزارشده در فوتبال جهان، رئال‌مادرید در شب دومین موفقیت متوالی کاسیاس در مهار پنالتی با 4 گل بیل، ایسکو، بنزما و راموس، 4 بر صفر کروزآزول مکزیک را شکست داد و به فینال یازدهمین دوره جام‌جهانی باشگاه‌ها راه یافت. بارسا هم با نفرات ذخیره و بدون مسی به لطف هت‌تریک پدرو در اولین بازی رسمی دروازه‌بان سومش، 8 بریک هوئسکا را برد و به دور بعدی جام حذفی اسپانیا راه یافت. چلسی در شب مصدومیت شدید زوما، 3 بر یک در خانه دربی کانتی 10 نفره پیروز شد. همراه شفیلدونزدی به نیمه نهایی جام اتحادیه انگلیس راه یافت. برتری 2 بر صفر بایرن مقابل فرایبورگ با صدمین گل روبن در این لباس شکل گرفت. در دیگر بازی مهم شب اول هفته شانزدهم بوندسلیگا، حال خراب ‌هامبورگ با شکست یک بر صفر خانگی مقابل اشتوتگارت بحران‌زده، خراب‌تر شد.


تعداد بازدید :  300