شماره ۴۵۵ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۷ آذر
صفحه را ببند
حب‌درویش در گفت‌وگو با «شهروند» از رقابت با ستاره سابق رئال می‌گوید
«سالگادو» کم‌ آورد و فقط تشویقم کرد
ایرانی نبودم،‌ مرا روی سرشان می‌گذاشتند

شهروند| اتفاقی که در سال‌های گذشته شاید بارها شاهد آن توسط افراد مختلف بودیم،‌ زدن رکورد روپایی است اما در این میان،‌ کمتر کسانی هستند که این رشته را به صورت حرفه‌ای دنبال کنند. مهدی حب‌درویش،‌ بنیانگذار این رشته در ایران محسوب می‌شود که نامش به‌عنوان رکورددار روپایی جهان در کتاب گینس نیز ثبت شده است. او اخیرا در حضور یکی از ستارگان سابق رئال‌مادرید حرکات نمایشی‌اش را اجرا کرده که باعث تعجب وی شده است.
سالگادو کم آورد
مهدی حب‌درویش درباره رقابت با میشل سالگادو در دوبی به «شهروند» می‌گوید:  «من همراه با تیم هنرمندان به جام ستارگان در دوبی رفته بودم که میشل سالگادو -که مسئولیت مدارس فوتبال امارات را برعهده دارد- مسئول برگزاری این رقابت‌ها بود. در حاشیه این مسابقات سالگادو که به نظر می‌رسید مرا از قبل می‌شناخت،‌ تصمیم گرفت همراه با من روپایی بزند. درحالی‌که دوربین‌های تلویزیونی زیادی از کشورهای قطر و امارات در آن‌جا حضور داشتند،‌ ابتدا با توپ فوتبال همپای یکدیگر روپایی زدیم اما وقتی من با توپ تنیس و ساچمه شروع به روپایی زدن کردم،‌ او کنار رفت و فقط مرا تشویق ‌کرد.»
با عالمیان مسابقه پینگ‌پنگ می‌دهم
وی همچنین در تشریح برنامه‌های آینده‌اش می‌افزاید:  «قرار است به‌زودی با نوشاد عالمیان،‌ قهرمان پینگ پنگ ایران مسابقه‌ دهیم. ما با یکدیگر تمرین کردیم و آماده این دیدار هستیم. در این مسابقه نوشاد با راکت به توپ ضربه می‌زند و من با پا توپ را برمی‌گردانم. تا به حال کسی در جهان چنین کاری را نکرده است و با برگزاری این مسابقه یک رکورد تاریخی دیگر ثبت می‌شود.»
همه روپایی‌زن شده‌اند
رکورددار روپایی ایران و جهان درباره این‌که این روزها نفرات زیادی سعی می‌کنند خودشان را رکورددار این رشته معرفی کنند،‌ عنوان می‌کند: «متاسفانه در چند‌سال اخیر هرکسی که در خانه‌اش روپایی می‌زند،‌ به خودش اجازه می‌دهد که بگوید رکورددار جهان است! خیلی از این نفرات شاگردان خود من بوده‌اند اما باید بدانند که من رکوردم را در گینس ثبت و برای این کار 23‌میلیون تومان از جیبم هزینه کرده‌ام. آن زمان در یک دقیقه 144 بار با توپ تنیس روپایی زدم اما الان بیشتر از این رکورد را هم می‌توانم بزنم. صداو‌سیما نیز در این ماجرا دقتی نمی‌کند زیرا آوردن هر کسی که ادعا می‌کند‌ رکورددار روپایی است به تلویزیون مثل این است که یک پزشک قلابی در تلویزیون حاضر شود.»
حمایت نمی‌شوم
حب‌درویش در پایان با گلایه از عدم حمایت مسئولان خاطرنشان می‌کند: «این رکوردها علاوه بر این‌که برای من درآمد ندارد،‌ بلکه هزینه هم در بردارد. انتظار دارم فدراسیون فوتبال نیز از من حمایت کند. اگر در یک کشور خارجی بودم،‌ مرا روی سرشان می‌گذاشتند اما این‌جا حمایتی نمی‌شود. من حتی می‌توانم یک ساعت روی تردمیل روپایی بزنم. در هر صورت مطمئن باشید اگر حمایت شوم،‌ کارهایی می‌کنم که کسی به ذهنش هم نمی‌رسد.»


تعداد بازدید :  216