شماره ۴۵۵ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۷ آذر
صفحه را ببند
روی خط خبر

رئیس‌جمهوری: همکاری تهران - آنکارا در جهت ثبات و امنیت منطقه ضروری است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی عصر دیروز، با مولود چاوش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه و سلیم الجبوری، رئیس مجلس عراق دیدار کرد.  به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، روحانی در دیدار با وزیر خارجه ترکیه با تأکید بر این‌که تهران و آنکارا باید در زمینه مسائل منطقه‌ای اهداف مشترک و مهمی را دنبال کنند، اظهار کرد: همکاری‌های نزدیک دو کشور می‌تواند به استقرار ثبات و امنیت در کل منطقه کمک کند. وی، گفت: امروز تهران و آنکارا در زمینه مبارزه با تروریسم، حفظ تمامیت ارضی و استقرار ثبات و امنیت همسایگان اشتراک نظر دارند و می‌توانند از طریق رایزنی و گفت‌وگو در این مسیر موثر باشند. رئیس‌جمهوری با ابراز خرسندی از استقرار دولت با شرایط جدید در ترکیه، اظهار داشت: در سفر روسای‌جمهوری دو کشور به تهران_ آنکارا تصمیمات مهمی برای گسترش همکاری‌ها اتخاذ شد که باید هرچه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود. همچنین رئیس‌جمهوری در دیدار «سلیم الجبوری» رئیس مجلس عراق و هیأت همراه وی بر ضرورت اتحاد و همکاری کشورهای منطقه با یکدیگر تأکید کرد: امروز در منطقه شرق آسیا به‌رغم جنگ‌ها و اختلافاتی که قبلاً وجود داشته، کشورها در کنار هم جمع شده و اتحادیه بزرگ اقتصادی آ.سه.آن را تشکیل دادند و در اروپا نیز بعد از سالیان دراز جنگ و کشته شدن میلیون‌ها نفر، امروز در کنار هم جمع شده و اتحادیه اقتصادی و حتی سیاسی به وجود آورده‌اند. بی‌تردید ما کشورهای منطقه که دارای دین واحد و منافع مشترک هستیم، می‌توانیم در کنار هم قرار گرفته و از لحاظ سیاسی و اقتصادی با یکدیگر همکاری‌های گسترده به نفع منافع ملت‌های خود داشته باشیم.

رئیس قوه قضائیه: امیدواریم وضع ضد حقوق بشری در آمریکا پایان یابد
رئیس قوه قضائیه با اشاره به این‌که آمریکایی‌ها موضوعی مانند قصاص را ضد حقوق بشر می‌دانند اما خودشان دست به هرگونه قتل و غارت و شکنجه می‌زنند، گفت: امیدواریم این وضع ضد حقوق بشری در آمریکا پایان یابد گرچه بعید است که آنان از اعمال و رفتار فجیع علیه انسان‌های بي‌گناه در داخل خاک آمریکا و سایر نقاط جهان دست بردارند. به گزارش خبرگزاری میزان، آیت‌الله آملی‌لاریجانی با اشاره به گزارش کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا و حمایت دولتمردان از این گزارش گفت: اقدامات ضد بشری دولت بوش بر همگان روشن است و تجاوز به حقوق افراد و ملت‌ها در سراسر جهان و حمله به عراق و افغانستان و کشتن مردم بي‌گناه بر کسی پوشیده نیست اما در دوران ریاست‌جمهوری فعلی آمریکا ادعا می‌شود که وقایعی مانند حمله به شهروندان آمریکایی و شکنجه و کشتن سیاهپوستان مهم نیست و انتشار آن نیز نشان از قدرت این کشور است؛ آن هم درحالی‌که ادعاهای حقوق بشری آمریکا گوش فلک را پر کرده است.

رئیس مجلس: سپاه با دولت همکاری دارد
رئیس مجلس شورای اسلامی در یازدهمین همایش سراسری فرماندهان و مدیران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: تردیدی وجود ندارد که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) بالنده شده و در این رابطه با دولت همکاری دارد، اما در کل و درحال حاضر همگان باید درک درستی از شرایط داشته باشند. به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی با بیان این مطلب افزود: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) می‌تواند به‌عنوان یک کاتالیزور برای اجرای سریع پروژه‌های عمرانی باشد. در چند‌ سال اخیر برخی کارخانجات به صورت سهام عدالت واگذار شده‌اند ولی هم‌اکنون از این واگذاری‌ها تنها برگه‌ای در دست مردم است که می‌طلبد مسئولان این موضوع را ساماندهی کنند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح: دشمن به دنبال تهی‌سازی نظام از درون است
 معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این‌که دنیای سلطه و رژیم‌هایی که قدرت جهانی را شکل داده‌اند، علیه انقلاب اسلامی اجماع کرد‌ه‌اند، گفت: آنان معتقدند جمهوری اسلامی ضمن تجدید حیات جهان اسلام به هویت بزرگ کشورهای اسلامی بدل شده است. به گزارش فارس، مسعود جزایری گفت: دشمنان ما معتقدند کلید اصلی برای تقویت بنیادین در سیاست‌های ایران از بین بردن خصوصیت‌های انقلابی است. آنان معتقدند که باید منابع قدرت ایران را از بین ببرند و آن هم نه‌تنها با تحریم بلکه با تهی کردن از درون نیروها و عقاید انقلابی.

یونسی: براساس قانون اساسی همه از حقوق یکسان برخوردارند
علی یونسی، دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها بهره‌مندی از حقوق برابر را حکم انسانی دانست و گفت: براساس قانون اساسی همه افراد ملت از حقوق برابر برخوردارند و بدترین چیز همین است که از به‌کار بردن این لفظ بترسیم. همه اقوام و مذاهب ایران حقوق مسلم خود را دارند و چپ و راست بی‌معنی است. متاسفانه عده‌ای خود را متولی انقلاب می‌دانند و هر کسی در دایره فکر آنان نباشد را رد می‌کنند.


تعداد بازدید :  287