شماره ۱۷۶۷ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۴ مرداد
صفحه را ببند
خرید اینترنتی خودرو در کشورهای کمترتوسعه یافته‎

حسام حیدری طنزنویس

در کشور ما فرآیند سفارش و خرید خودرو خیلی راحت و سریع و با حداقل تأخیر انجام می‌شود. تنوع و قیمت ‏مناسب خودروها هم که زبانزد است، اما در کشورهای کمترتوسعه‌یافته‌تر از ما اوضاع به این خوبی نیست. با هم ‏سری می‌زنیم به پرتال فروش یکی از شرکت‌های خودروسازی در این کشورها‎:   
به پرتال شرکت «کمتر توسعه‌یافته‌ترخودرو» خوش آمدید. اگر اینترنت شما سرعت زیادی داشته و از دو ساعت پیش تا ‏الان مرتب رفرش کرده باشید؛ می‌توانید لیست خودروهای آماده فروش را مشاهده کنید. در صورتی که فقط یک ‏خودرو مشاهده می‌کنید، نگران نباشید. ما فعلا فقط همین یکی را تولید کرده‌ایم. برای انتخاب کلیک کرده و به مرحله ‏بعد بروید‎.
به مرحله بعد خوش آمدید. در صورتی که هنوز اینترنت‌تان وصل است می‌توانید رنگ خودروی خود را انتخاب کنید. با ‏توجه به اهمیت ما به انتخاب و سلیقه مشتری؛ امکان انتخاب دو رنگ برای شما در نظر گرفته شده است:   سفید ‏پررنگ و سفید کم‌رنگ. البته لازم به ذکر است که امکان تغییر رنگ موقع تحویل خودرو وجود دارد و شرکت هیچ تعهدی ‏در این زمینه برعهده نمی‌گیرد. در صورت موافقت به مرحله بعد بروید‎.
خب. می‌بینم که همچنان درحال ادامه دادن هستید. به قسمت خوب ماجرا رسیدیم. در این مرحله باید کل پول ‏خودرو را واریز و محض اطمینان ده دوازده‌درصد هم برای مالیات و این جورچیزها اضافه کنید. به‌هرحال کار از محکم ‏کاری عیب نمی‌کند. لازم به ذکر است که به احتمال زیاد خودرو در زمان مشخص شده آماده نمی‌شود، پس مثل ‏همیشه شرکت هیچ مسئولیتی در این زمینه ندارد. پول رو که ریختی برو مرحله بعد‎.
آخ. تازه یادم افتاد که یکی دو تا قطعه کوچک مثل باتری و سرسیلندر روی خودروی شما نصب نیست. اگر مشکلی نداری ‏که برو مرحله بعد ولی اگر می‌خوای ادای مشکل‌دارها رو در بیاری انصراف بده. لازم به ذکر است در صورت انصراف پول ‏شما ظرف مدت هشت تا ده ماه به حساب شما عودت داده خواهد شد. البته شرکت در این زمینه هم هیچ ‏مسئولیتی برعهده نخواهد داشت‎.
به مرحله جدید خوش آمدید. شما خیلی انگیزه داری داداش. دمت گرم. ولی لازم است به اطلاع برسانم که ‏خودروهای شرکت ما بیمه و از این جور سوسول‌بازی‌ها هم ندارد. تسمه تایمش هم هنوز به 5000 تا نرسیده پاره ‏می‌شه. نمایندگی‌هامون هم آنچنان خدمات خاصی انجام نمی‌دن. یعنی در ظاهر ماشینت گارانتی داره ولی وقتی ‏می‌ری نمایندگی هر مشکلی داشته باشی بهت می‌گن شامل گارانتی نمی‌شه. خلاصه برا خودت می‌گم. ‏نمی‌خوام الکی انتظارت زیاد بشه. حالا با این وجود اگه باز مایل به ادامه هستی برو مرحله بعد‎.
عجب بابا. تو دیگه کی هستی. ما رو از رو بردی. حالا که این طوری شد؛ 50‌درصد اومد رو قیمت ماشینت. همین الان ‏برو واریز کن تا بهت ماشین بدیم ... هرکی نریزه‎ ...  
جدی واریز کردی؟ ... من دیگه واقعا حرفی ندارم. یعنی من هرچی بگم نه نمی‌آری ... دیگه نمی‌دونم باهات چیکار ‏کنم. بچه‌های کارخونه رو فرستاده بودم برن شمال، ولی آن‌قدر گیر دادی که مجبور شدم چندتاشون رو برگردونم. الان ‏می‌گم یه چیزی برات درست کنن ولی باز می‌گم شرکت در این زمینه مسئولیتی ندارد‎.‎

 


تعداد بازدید :  320