شماره ۴۵۵ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۷ آذر
صفحه را ببند
ذره‌بين

احمدی‌مقدم خبر داد: کشف 450 تن موادمخدر در 8 ماهه اول سال
سردار احمدی‌مقدم در مازندران با اشاره به کشف 450 تن موادمخدر در هشت ماهه اول‌ سال گفت: آنچه پلیس ایران را از پلیس سایر کشورها متمایز می‌کند اجرای قانونی است که مردم را به صراط مستقیم هدایت می‌کند.
وی با اشاره به افزایش خدمت‌رسانی به مردم در همه زمینه‌ها اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران سربازان، دژهای مستحکمی برای مردم هستند نه در برابر مردم.
فرمانده ناجا با تأکید بر روند نزولی شاخص‌های جرم در استان مازندران بیان داشت: 90‌درصد کشفیات موادمخدر در کشور توسط پلیس صورت گرفته است. وی همچنین از کشف 450تن موادمخدر در هشت ماهه اول ‌سال خبر داد.
احمدی‌مقدم در ادامه از بازگشت900هزار زائر حسینی تا روز گذشته و اختصاص 5 هزار نیرو از ناجا برای تقویت امنیت و ارایه خدمات به زائران در مرزهای خوزستان و ایلام خبر داد.
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به این‌که این اولویت‌ها براساس نظرسنجی از مردم و بر مبنای مطالبات مردمی است، تصریح کرد: در‌ سال 93 اولین اولویت جرایم در کشور مقابله با سرقت و سرقت‌های خرد بوده که در این ارتباط با راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت در کشور شاهد کاهش چشمگیر سرقت در هشت ماه امسال بوده‌ایم.
براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار احمدی‌مقدم با اشاره به کاهش 13‌درصدی جرایم در استان مازندران در ‌سال‌جاری از روند رو به رشد و بهبود شاخص‌های امنیتی در این استان خبر داد و افزود: با اقدامات خوبی که از سوی فرماندهی انتظامی استان مازندران صورت گرفته این روند ادامه خواهد داشت.
فرمانده نیروی انتظامی همچنین از کاهش چشمگیر نزاع و درگیری و استفاده از سلاح سرد و اوباشگری در این استان خبر داد و افزود: اولویت جرایم در هر استانی متفاوت بوده و اولویت‌ها بعضاً ملی و استانی است.

نقص دودکش عامل 76‌درصد مرگ‌های خاموش در کشور
76‌درصد مرگ‌های خاموش کشور بر اثر عدم تعبیه مناسب دودکش یا استفاده از دودکش‌های نامناسب اتفاق می‌افتند.
«محمدرضا یوسفی‌پور» در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به افزایش حوادث ناشی از گازگرفتگی در کشور گفت: عدم تهویه مناسب با سهم 13درصدی، استفاده از وسایل پخت و پز برای گرم کردن محیط با سهم 3‌درصدی و نقص وسایل گرمایشی با سهم 1.5‌درصدی دیگر عوامل بروز مرگ‌های خاموش در کشور هستند.
وی، عدم نصب اصولی دودکش، نشتی به علت عدم چفت شدن لوله‌های دودکش یا موضوع «دودبند نبودن»، استفاده از دودکش‌های غیراستاندارد، عدم نصب کلاهک H روی خروجی دودکش‌ها، فقدان و عدم نصب دودکش در وسایل گازسوز، بکارگیری جنس نامناسب، عدم رعایت قطر متناسب لوله‌های دودکش، مسدود بودن مجاری دودکش، استفاده از بخاری بدون دودکش در اتاق‌خواب و استفاده از دودکش مشترک برای چند وسیله گازسوز را ازجمله مواردی دانست که موجب بروز حادثه در این زمینه می‌شوند.
وی اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد، درحالی‌که میزان افزایش خانوارهای بهره‌مند از گاز طبیعی در کشور در‌ سال گذشته، 8‌درصد بوده ولی حوادث ناشی از استفاده از وسایل گازسوز 26.8‌درصد افزایش یافته که این امر بسیار نگران‌کننده است.
مسئول شرکت ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: در ‌سال گذشته بر اثر وقوع یک‌هزار و 744 مورد حادثه ناشی از گازگرفتگی در کشور 390 نفر جان خود را از دست دادند که سهم خفگی بر اثر منوکسیدکربن، 277 نفر بود و اشتعال و انفجار نیز سهمی 113 نفری در این مرگ‌ها داشت.
یوسفی‌پور گفت: تلفات ناشی از خفگی بر اثر منوکسیدکربن در‌ سال گذشته 50‌درصد بیشتر از‌ سال پیش از آن بود. وی همچنین به اهمیت تهویه مناسب در منازل و محل کار اشاره کرد و افزود: 13‌درصد مرگ‌ومیرهای ناشی از استفاده از وسایل گازسوز در کشور بر اثر تهویه نامناسب است که نسبت به‌ سال قبل از آن 5‌درصد افزایش نشان می‌دهد. وی اضافه کرد: تهویه در واحدهای مسکونی به‌ویژه در واحدهای کمتر از 60 مترمربع که از وسایل گازسوزی نظیر بخاری گازی، پکیج و آبگرمکن استفاده می‌کنند بسیار جدی بوده و مردم باید در این زمینه دقت نظر بیشتری به خرج دهند.


تعداد بازدید :  301