شماره ۴۵۵ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۷ آذر
صفحه را ببند
آژير

اعضای بدن جوان اهرمی به 5 نفر جان تازه بخشید
اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی به 5 بیمار نیازمند اهداء شد. اصغر هندی‌پور وقتی به دلیل سانحه تصادف رانندگی به کما رفت، پزشکان مرگ مغزی وی را تأیید کرده و با رضایت خانواده این جوان 34ساله کبد، کلیه‌ها، دو قرنیه چشم و چند عضو حیاتی این بیمار به پنج بیمار نیازمند در بیمارستان شهید رجایی شیراز اهدا شد.

کشف ۷۰۰کیلوگرم گوشت گراز در استان گلستان
مرد تبهکار که در یخچال خانه‌اش 700کیلوگرم گوشت خوک‌وحشی را پنهان کرده بود، دستگیر شد. نیروهای یگان محیط‌زیست شهرستان علی‌آباد در جریان فعالیت‌های مجرمانه مردی  قرار گرفتند که  به صورت گسترده گوشت گراز را توزیع و به فروش می‌رساند. محیط‌بانان پس از اطمینان از صحت اطلاعات دریافتی در مورد کشتار حدود 20گراز در مناطق جنگلی علی‌آباد، یک مظنون  را شناسایی کردند. نیروهای یگان محیط‌زیست پس از اخذ نیابت قضایی و دریافت حکم ورود به منزل به همراه ماموران نیروی انتظامی علی‌آباد، صبح  دیروز در اقدامی غافلگیرانه وارد خانه  مظنون شدند و به تفتیش پرداختند. ماموران در جریان بازرسی از این محل در کمال ناباوری از درون چند یخچال بزرگ با بیش از 700 کیلوگرم گوشت پاک شده متعلق به خوک‌وحشی برخورد کردند.  این مرد بازداشت شد و جهت تکمیل تحقیقات و رسیدگی به جرم در اختیار مقامات قضایی قرار گرفت. گوشت‌های کشف شده پس از بارگیری به اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان گلستان منتقل شدند و با دستور مقام قضایی تعیین تکلیف خواهد شد.

بازي با مرگ در بیرجند
225 گرم هروئين از معده قاچاقچي مواد مخدر در شهرستان بيرجند خراسان جنوبي کشف شد.  رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبي اظهار داشت:  ماموران ايستگاه بازرسي علي‌آباد بيرجند هنگام کنترل مسافران يک اتوبوس که در مسير زاهدان به مشهد در حرکت بود به يکي از مسافران مشکوک شدند و وي را جهت بازرسي به مقر انتظامي منتقل کردند.
سرهنگ «حسن کاهني» گفت: در بازرسي از متهم موارد ممنوعه‌اي کشف نشد ولي با توجه به حالات روحي متهم ظن ماموران به وي برطرف نشد و مورد بازرسي دقيق قرار گرفت. وي ادامه داد: متهم تحت نظر قرار گرفت که در نهايت 225 گرم هروئين و 100 گرم ترياک که در معده متهم جاساز شده بود از وي کشف شد.. دکتر «پردل» رئيس بهداري فرماندهي انتظامي خراسان جنوبي نيز در گفت‌وگو با خبرنگار ما بيان داشت: حمل مواد مخدر و جاساز آن در داخل معده عوارض بسيار خطرناکي را براي حمل‌کننده به دنبال خواهد داشت که مهم‌ترين آن مسموميت ناشي از مواد مخدر است که در نهايت منجر به مرگ حمل‌کننده مواد مخدر خواهد شد.


تعداد بازدید :  371