شماره ۱۷۶۶ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۳ مرداد
صفحه را ببند
ذره‌بین

دستگیری دوقلوهای جاعل
شهروند| دو برادر دوقلویی که سند نمره کار خودرو و موتورسیکلت را جعل می‌کردند، در دام ماموران کلانتری گرفتار شدند. در پی دریافت شکایت مردمی مبنی بر سرقت خودرو، پرونده‌ای تشکیل شد که ماموران کلانتری ۱۳۲ نبرد  روز دوشنبه پس از کشف خودروی پراید مسروقه، متهمان پرونده را که برادران دوقلو بودند، دستگیر کردند. پس از کشف خودرو مشخص شد که لوازم داخل آن توسط سارقان باز و سرقت شده بود. همه اموال مسروقه از داخل خانه متهمان کشف شد و در بازرسی از مخفیگاه آنها، دستگاه‌های شماره‌ای سندکردن موتورسیکلت و خودرو کشف شد. متهمان  در بازجویی‌ها به ۱۵ سرقت  اعتراف کردند. لوازم داخلی خودروی کشف‌شده به‌طور کامل به وسیله متهمان تخلیه شده بود و متهمان لوازمی از قبیل آینه، باتری، فرمان و غیره را پس از بازکردن برای فروش آن در سایت دیوار آگهی کرده و همچنین در اختیار اوراقچی‌های میدان شوش قرار می‌دادند.
رئیس کلانتری ۱۳۲ نبرد با  اعلام این خبر گفت: «مالخر پرونده تحت تعقیب است و دستگیر خواهد شد.» سرهنگ تیموری همچنین درباره شیوه سند نمره کردن خودرو و موتورسیکلت‌ها توسط متهمان گفت: «متهمان تنه موتور را سنگ گرفته و شماره قبلی بدنه را پاک می‌کردند و پس از آن با دستگاه‌های مخصوص اقدام به شماره‌گذاری بر روی بدنه موتورسیکلت و خودرو می‌کردند. شهروندان از طریق وکالت شخصی اقدام به خرید و فروش موتورسیکلت و خودرو نکنند و حتما از مبادی رسمی و شماره‌گذاری‌های معتبر اقدام به این کار کنند.»

پلیس در تعقیب چهار کلاهبردار
شهروند| دادسرای امور جنایی و جرایم خاص شهرستان کرج تصویر چهار کلاهبردار را رسانه‌ای کرد. بازپرس شعبه 2 دادسرای امور جنایی و جرایم خاص شهرستان کرج از دستگیری اعضای باند غصب عنوان کلاهبرداری و کارچاقکنی در دستگاه قضائی و دوایر دولتی در تهران و البرز خبر داد.
بهمن آبیار، بازپرس شعبه 2 دادسرای امور جنایی و جرایم خاص شهرستان کرج گفت: «اخیرا اعضای باند کلاهبرداری و کارچاقکنی در دستگاه قضائی در استان‌های تهران و البرز به نام‌های علیرضا شوندی، امید شوندی، سعید فایلی و نیما فرد پنریق که از طریق غصب عناوین حقوقی و ادعای اعمال نفوذ در مراجع قضائی اقدام به اغفال و کلاهبرداری از افراد می‌کردند، دستگیر و بازداشت شدند.» بازپرس شعبه 2 دادسرای امور جنایی و جرایم خاص افزود: «حسب دستور قضائی از سوی مرجع قضائی مبنی بر انتشار تصاویر این افراد در رسانه‌ها و جراید کثیرالانتشار به منظور شناسایی شکات و مالباختگان احتمالی در صورت شناسایی متهمان  یا طرح گزارش و شکایت علیه آنها می‌توانید به شعبه دوم بازپرس و دادسرای عمومی و انقلاب کرج (امور جنایی و جرایم خاص) مراجعه کنید.»


تعداد بازدید :  417