شماره ۴۵۵ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۷ آذر
صفحه را ببند
روي خط خبر

عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس: تنبیه در قانون مجازات اسلامی به مثابه جرم عمد است
شهروند| عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تأکید بر ضرورت اخراج مدیر متخلف گناوه‌ای از سیستم آموزش و پرورش گفت: طبق قانون مجازات اسلامی، مجازات قصاص و حبس تعزیری برای برخورد با جرایم عمد همچون تنبیه درنظر گرفته شده است.
سیدحمیدرضا طباطبایی‌نائینی در گفت‌وگو با خانه ملت،  با تأکید بر ضرورت اخراج مدیر متخلف گناوه‌ای که دانش‌آموزان را تنبیه کرده است، گفت: وزارت آموزش و پرورش نباید تنها به عزل این مدیر متخلف از پست مدیریتی‌اش اکتفا کند بلکه وی باید از تمام سیستم آموزش و پرورش کنار گذاشته شود.
نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس، با بیان این‌که فرهنگ تنبیه مختص قرون وسطا بوده و اکنون منسوخ شده است، افزود: باعث تاسف است که امروزه اخباری در رسانه‌ها مبنی بر تنبیه دانش‌آموزان با لوله پولیکا و امثال آن شنیده می‌شود. این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر این‌که حتی بروز یک مورد تنبیه بدنی در مدارس کشور زیاد است، تصریح کرد: باید با مدیران و معلمانی که اقدام به تنبیه دانش‌آموزان می‌کنند بدون هر نوع اغماضی برخورد شود.  او با بیان این‌که از دید دستگاه قضا تنبیه دانش‌آموزان ارتکاب جرم عمدی است، گفت: در قانون مجازات اسلامی، مجازات برخورد با جرایم عمدی، قصاص و حبس تعزیری تعریف شده است. طباطبایی‌‌نائینی با بیان این‌که قوانین خوبی چه در قانون اساسی و چه در قوانین عادی برای برخورد با شکنجه و جرایم مرتبط به تنبیه که در حوزه جرایم عمدی به شمار می‌روند وجود دارد،  افزود: باید با نظارت بر مدارس از بروز چنین حوادثی جلوگیری شود چرا که در حوزه قانون کاستی وجود ندارد. او تأکید کرد: عزل مدیر متخلف گناوه‌ای از سوی اداره آموزش و پرورش منطقه کافی نبوده و باید وزارت آموزش و پرورش نسبت به اخراج وی اقدام کند و مراتب برخورد با وی را به اطلاع عموم برساند.

مدارس کشور ۲۹ آذر، اول و سوم دی‌ماه تعطیل نیست
فارس| رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش با بیان این‌که مدارس کشور فراتر از تقویم رسمی تعطیل نیست، گفت: هر روز تعطیلی مدارس برای کشور ۱۲۰‌میلیارد تومان ضرر به دنبال دارد.
علیرضا جدایی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش درخصوص وضع دایر بودن مدارس در روزهای 29 آذر، اول و سوم دی‌ماه اظهار داشت: آموزه‌های دینی و حرکت در مسیر توسعه و بالندگی و تأکید رئیس‌جمهوری در دولت تدبیر و امید، بر کار و اهمیت مضاعف تلاش مجدانه همه ارکان دولت است. او با اشاره به تعطیلات مکرر و موضوع بین‌التعطیلی، گفت:  آموزش و پرورش رسالت بزرگی در نهادینه شدن فرهنگ تلاش، کار مسئولانه و الگوی تلاش دارد و تحقق این امر علاوه بر جدیت مدیران و فرهنگیان در مدارس، همراهی و همدلی خانواده‌ها و مساعدت اولیای دانش‌آموزان را می‌طلبد. جدایی با بیان این‌که هزینه هر روز تعطیلی مدارس برای کشور 120‌میلیارد تومان است، ادامه داد: هفته آینده هم مدارس فراتر از ایام تعطیلات تقویم رسمی کشور تعطیل نخواهند بود بنابراین به غیراز تعطیلات مبتنی بر تقویم رسمی، مراکز آموزشی دایر بوده و به فعالیت‌های آموزشی و تربیتی خواهند پرداخت.

در ارتباط با پرونده خمیرمرغ رخ داد
احضار رئیس سازمان دامپزشکی به دادسرا
تسنیم| رئیس سازمان دامپزشکی به منظور ارایه پاره‌ای توضیحات درخصوص پرونده خمیر مرغ به شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت احضار شد. مصطفی ترک‌همدانی یکی از وکلای شاکی در پرونده خمیر مرغ در توضیح بیشتر گفت: «یازدهم آذرماه امسال، معاون غذا و داروی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پی احضار شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت و به منظور ارایه توضیحات درخصوص پرونده روغن پالم، خمیر مرغ و خمیر برنج در دادسرا حضور یافت.» او ادامه داد: «در جلسه یادشده، علاوه بر روغن پالم، بازپرس از معاون غذا و دارو خواست درخصوص تولید غیربهداشتی خمیر مرغ و عدم نظارت سازمان غذا و دارو بر این مسأله توضیح دهد که معاون غذا و دارو پاسخ داد، این سازمان برای نخستین بار موضوع غیربهداشتی بودن خمیرمرغ را مطرح کرده و مهرماه ‌سال گذشته این موضوع را کشف کرده. در این جلسه معاون غذا و دارو مدعی شد سازمان دامپزشکی درخصوص خمیر مرغ به این سازمان فشار می‌آورد و می‌گوید سازمان غذا و دارو مانع تولید فرآورده‌های خوراکی است و به صنعت غذایی کشور خسارت ‌زده است.» این وکیل دادگستری و شاکی پرونده خمیر مرغ اضافه کرد: «در نهایت براساس توضیحات معاون غذا و دارو، بازپرس دستور احضار رئیس سازمان دامپزشکی کشور را در ارتباط با پرونده خمیر مرغ صادر کرد و سه روز پس از ابلاغ، رئیس سازمان دامپزشکی موظف به حضور در دادسرا و ارایه توضیحات است.»

 


تعداد بازدید :  354