شماره ۱۷۶۵ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۲ مرداد
صفحه را ببند
کالدرون و استراماچونی جا زدند!

شهروند| اگر لیگ برتر به موقع آغاز شده بود، الان استراماچونی و کالدرون با تیم‌های جدید خود در کوران مسابقات بودند، اما تأخیر ایجادشده گویا نارضایتی سرمربیان خارجی سرخابی‌ها را هم در پی داشته است. این ماجرا درباره سرمربی ایتالیایی استقلال خیلی جدی‌تر به گوش می‌رسد و برخی از رسانه‌های ایتالیایی از جدایی قریب‌الوقوع او از جمع آبی‌پوشان پیش از شروع لیگ برتر خبر داده‌اند! این خبر یک شوک بزرگ برای هواداران استقلال در آستانه لیگ بوده، اما حتما استراماچونی برای چنین تصمیمی دلایلی داشته که مدیریت استقلال بیشتر در جریان آنهاست.

شوک استراماچونی به استقلال
با این‌که حدود 50روز از ورود آندره‌آ استراماچونی به تهران و سرمربیگری‌اش در استقلال می‌گذرد، اما گویا برخی اتفاقات باعث دلخوری او شده و با جدی‌ترشدن ماجرا برخی خبر از جدایی این مربی می‌دهند! «جانلوکا دی مارتزیو» روزنامه‌نگار مشهور ایتالیایی نخستین‌بار این خبر را منتشر کرد: «آندره‌آ استراماچونی سرمربی سابق اینتر بعد از اصطکاک‌ها و اختلاف‌هایی که با باشگاه استقلال در مورد جذب بازیکنان می‌بیند، در 48ساعت آینده، در مورد آینده خودش تصمیم‌گیری می‌کند. این سرمربی ایتالیایی علیرغم این‌که مردم ایران به او محبت داشته‌اند و هواداران دوستش دارند، دلایل جدایی را بررسی می‌کند. تنها دیاباته از لیست او خریداری شده است و بازیکنانی چون درامه، میلیچ و پوچیارلی به استقلال نپیوسته‌اند. نیاز این سرمربی در قلب خط دفاعی برآورده نشده و این دلیل اصلی اختلافش با باشگاه استقلال است.» بعد از دقایقی همسر استراماچونی هم در استوری اینستاگرام خود این مطلب را منتشر کرد تا نشان دهد که موضوع از شایعه فراتر رفته و شاید جدایی مربی ایتالیایی از استقلال به ‌زودی رسمی شود!
دلیل اصلی دلخوری استرا چیست؟
گویا دلیل اصلی ناراحتی سرمربی ایتالیایی استقلال عدم جذب بازیکنان مدنظر او توسط مدیران است. در روزهای اخیر رسانه‌ها از جذب یک مدافع کروات توسط آبی‌ها خبر دادند و درحالی‌ که حتی عکس او در فرودگاه امام(ره) هم منتشر شد، اما گویا او به کشورش بازگشته است! این‌طور که خبرنگار ایتالیایی نقل کرده، ایجنت میلیچ دو روز در تهران بوده و مذاکرات نهایی را برای عقد قرارداد انجام داده است، اما پس از آن‌که این بازیکن سابق فیورنتینا از طریق بلگراد به تهران می‌آید، به دلیل مشکل ویزا نمی‌تواند وارد ایران شود تا بعد از پوچیارلی و درامه سومین بازیکنی باشد که با وجود حضور در فهرست استراماچونی به استقلال نمی‌پیوندد. برخی دیگر از رسانه‌های ایتالیایی هم یکی از دلایل ناراحتی استراماچونی را استعفای علی خطیر، معاون ورزشی استقلال می‌دانند که در جریان مذاکرات با این مربی ایتالیایی نفر اصلی بود و حالا دیگر خبری از او در استقلال نیست.
نیمکت لرزان سرخابی‌ها
در روزهایی که شایعاتی پیرامون اختلاف فدراسیون فوتبال و ویلموتس هم شنیده می‌شود، گویا وضع سرمربیان استقلال و پرسپولیس هم جالب و چندان باثبات نیست. جدایی احتمالی استراماچونی از استقلال درصورتی که به واقعیت تبدیل شود، قطعا چیزی شبیه به یک فاجعه خواهد بود و این تیم را وارد بحران عمیقی در آستانه شروع لیگ می‌کند. همچنین کالدرون هم که دیرتر از استراماچونی وارد تهران شده و کارش را آغاز کرده، زمزمه‌هایی از نارضایتی را مطرح کرده و ممکن است او هم به سرنوشت استراماچونی در روزهای آینده دچار شود! آن‌طور که پیداست، نیمکت سرخابی‌ها در این فصل لرزان است و هر لحظه باید منتظر یک اتفاق غیرمنتظره باشیم!

ناراحتی کالدرون از مدیران پرسپولیس
گابریل کالدرون، سرمربی آرژانتینی این روزها یک دغدغه بزرگ به نام جذب مهاجم خارجی دارد. بعد از جدایی بودیمیر و مهدی شریفی حالا فقط علی علیپور به‌عنوان مهاجم در لیست پرسپولیس حاضر است و به همین دلیل کالدرون روی جذب یک مهاجم سطح بالا تأکید دارد. مادیبو مایگا، مهاجم اهل مالی که به تهران آمد، به خاطر عدم موفقیت در تست‌های پزشکی نتوانست قراردادش را با سرخپوشان رسمی کند. حالا پای گزینه‌های جدیدی وسط آمده و کالدرون انتظار یک مهاجم ششدانگ را می‌کشد. سرمربی آرژانتینی در مصاحبه با خبرنگاران به ناراحتی خود از این ماجرا اعتراف کرد: «من از تأخیر در روند جذب مهاجم خارجی ناراحتم ولی خارج از بحث مذاکرات، بخت در جذب بازیکن اهل مالی با ما یار نبود.» در ادامه کالدرون خودش را وارد مسائل مالی نکرده و فقط گفته انتظار مهاجم جدید را می‌کشد:   «من در جریان مباحث مالی نیستم و فقط می‌دانم که بازیکن مدنظرمان ما را راضی می‌کند و بازیکن قوی‌ای است.»


تعداد بازدید :  194