شماره ۴۵۵ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۷ آذر
صفحه را ببند
بر اساس نامه سازمان بازرسی
حضور همزمان رضازاده در شورا و فدراسیون غیرقانونی اعلام شد

شهروند| حضور همزمان اعضای شوراهای شهر در فدراسیون‌های ورزشی از وقتی به یک مسأله تبدیل شد که تعداد آنها در شوراها فزونی گرفت و آنها علاوه بر عضویت در شوراها تمایل داشتند که ریاست فدراسیون‌های ورزشی را هم برعهده بگیرند. تنها در شورای شهر تهران 4 نفر از 31 عضو شورا را ورزشکاران تشکیل می‌دهند و پیشتر همزمان با برگزاری انتخابات چند فدراسیون ورزشی سازمان بازرسی کشور، ورزشکارانی را که عضو شورا هستند از حضور در این انتخابات منع و حضورشان را مشروط به انصراف و کناره‌گیری از شورا کرد.
حالا نوبت به رضازاده رسیده است. او که در یک‌سال و نیم گذشته به‌رغم انتقادات، صندلی عضویت شورا و ریاست فدراسیون وزنه‌برداری را همزمان حفظ کرده است حالا اما چند ماه مانده به زمان برگزاری انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری،  وزارت ورزش به استناد نامه سازمان بازرسی  اعلام کرده است که قانون اجازه نمی‌دهد رضازاده همزمان در شورای شهر و فدراسیون وزنه‌برداری حضور داشته باشد. این واکنش به نوعی پاسخی به سخنان چند روز پیش مهدی چمران هم هست.
او در پاسخ به پرسش یکی از رسانه‌ها درباره این‌که آیا رضازاده می‌تواند همزمان عضو شورا باشد و در انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری هم شرکت کند، گفته بود که منعی ندارد. حالا سازمان بازرسی در نامه‌ای که به وزیر ورزش نوشته تکلیف این موضوع را روشن کرده است. در متن نامه سرپرست معاونت نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور به وزیر ورزش و جوانان که خبرگزاری نسیم آن را منتشر کرده آمده است:  
«احتراما پیرو مکاتبه شماره 180244 مورخ بیست و ششم آذر نود و دو، ضمن تشکر از اقدام جنابعالی مبنی بر اجرای قانون در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی، با توجه به نامزدی برخی از اعضای شوراهای اسلامی در مجمع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی، مراتب ذیل یادآور می‌شود.
 به استناد بند (4) (الحاقی بیست و هفت آبان هشتادوشش) ماده 28 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب اول خرداد هفتاد و پنج، «اعضای شوراهای اسلامی موضوع این قانون در طول مدت عضویت نمی‌توانند در سمت‌های مذکور در این ماده مشغول به کار شوند»
 همچنین قسمت اخیر بند (1) و بند (2) ماده یادشده، سمت‌های مذکور را  اینچنین بیان می‌کند: «سایر روسا، مدیران و سرپرستانی که حوزه مسئولیت آنان به کل کشور تسری دارد» و «روسای موسسات وابسته به دولت که از بودجه عمومی به هر مقدار استفاده می‌نمایند.»
همچنین به موجب قانون استفساریه ماده (28) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375 و اصلاحات بعدی آن مصوب بیست و پنج دی هشتاد و چهار، «عضویت همزمان در شوراهای اسلامی با تصدی مناصب اداری مذکور در ماده (28) منافات دارد. با توجه به استنادات قانونی فوق‌الذکر، تصدی ریاست یا عضویت در هیأت‌رئیسه فدراسیون‌های ورزشی توسط اعضای شوراهای اسلامی ممنوعیت قانونی خواهد داشت. مراتب جهت استحضار و صدور دستور اعلام می‌گردد.»


تعداد بازدید :  140