شماره ۴۵۵ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۷ آذر
صفحه را ببند
مدال‌آوران سلامت و خدمت و برترین‌ها و نمونه‌های سراسر کشور

دکتر علی داوودیان
 مهرماه سال 93 ، وی با پوشیدن لباس سازمان داوطلبان هلال احمر در «مسابقه دو و میدانی» مونیخ شرکت کرد تا از این طریق به عنوان یکی از داوطلبان فعال جمعیت هلال احمر،  حمایت خود را از جنبش جهانی حمایت از  حقوق داوطلبان امدادگر صلیب سرخ و مصونیت جان آن ها در حوادث و جنگ ها اعلام کند. دکتر داوودیان در فعالیتهای خیر خواهانه  سازمان داوطلبان  همواره در صف اول بوده و در کمک به آسیب‌دیدگان از حوادث ،حضور در برنامه های  حمایتی سازمان  کمکهای بی دریغ خود و مجموعه خود را به نیازمندان و محرومین ارایه نموده  است .
 داریوش ارجمند
از کنار نام داریوش ارجمند نمی توان براحتی عبور کرد. او قهرمان یاری رسانی و کمک رسانی به مردم حادثه دیده  از زمان زلزله خراسان جنوبی در سال های خیلی دور تا به امروز است. شهرت او از آن شهرت های خوب و ماندگار است  که برای مردم استفاده می کند. جنبش جهانی حمایت از داوطلبان امدادگر نیز جایی بود که برای ترویج یک عمل خیر دست به کار شد.   او نماد خیر است در عالم هنر و فعالیت‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر و آن قدر قصه خوب از کارهایش در جمعیت دارد که می‌تواند یک الگوی خوب برای همه باشد.مشارکت او در کمکهای مردمی به نفع آسیب دیدگان زبانزد خاص و عام است .  داریوش ارجمند برای سال 1393 بعنوان سفیر صلح جمعیت معرفی  می گردد .
محمدرضا   طالقانی
«محمدرضا طالقانی» شاید یکی از والاترین و بامنش‌ترین‌ داوطلبانی است که جمعیت هلال احمر در عرصه نیکوکاری و خیرخواهی  به‌خود دیده‌است.رادمردی که در کمال عطوفت و جوانمردی با حضور در برنامه باران مهربانی ،جمع آوری کمکهای مردمی به نفع آسیب دیدگان زلزله بم و آذربایجان شرقی و شمار زیادی از برنامه های عام المنفعه  که سبب ساز درمان بیماران نیازمند، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و ... شده است،  رسم مردانگي و مروت را به جوان ترها مي‌آموزد.
  دکترمعصومه ابتکار
سازمان ملل متحد وی را به دلیل تلاش‌هایش در سازمان حفاظت از محیط زیست ایران به عنوان یکی از هفت «قهرمان زمین» در سال 2006 مورد تقدیر قرار داد.  شایسته ترین و بارزترین اقدام و همکاری داوطلبانه ایشان با جمعیت هلال احمر مشارکت در اجرای سفرنامه سلامت و امید  و برپایی چادرهای سلامت در تونل سلامت سازمان داوطلبان در  استانهای کشور و قرار همکاری فی مابین با امضای تفاهم نامه سه جانبه  با جمعیت هلال احمر  ایران و فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر  در راستای حفظ محیط زیست و کاهش بلایا و مخاطرات طبیعی می باشد .
 حاج سید رضا  نیری
حاج سیدرضا نیری فرزند مهدی متولد 1314 در دماوند با بیش از نیم قرن خدمت رسانی به محرومین، ایشان 28 سال سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) را برعهده داشته اند و منشاء کارهای خیر و نیکوکاری در ایران اسلامی و سایر کشورها بوده اند. وی هم اکنون دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور هستند و عضو هیأت امناء بیش از 20 تشکل مردم نهاد می باشند. نیری با هلال احمر جمهوری اسلامی رابطه تنگاتنگ در سالیان متمادی داشته و دارند و اخیراً براساس تفاهم‌نامه امضاء شده فی مابین هلال احمر و مجمع خیرین سلامت در عرصه سلامت و داوطلبان گامهای بزرگی برداشته است.
اسداله کبیر
وی بارها در پروژه های  محرومیت زدا   اقدام به ویزیت رایگان نموده  و بیماران سرطانی را حمایت دارویی کرده است  ودر سایر طرح هایی نظیر فرشتگان رحمت ، نیابت و داوطلب کار و روستا شرکت داشته همچنین در جلب منابع وقف و هبه به ارزش 1200000000 ریال  فعالیت ویژه داشته است  و تاکنون 15 بار خون خود را اهدا نموده است. مهمترین اقدام ایشان برگزاری  دو دوره مسابقات خیرخواهانه بسکتبال گرگان با تیم ملی بسکتبال به نفع کودکان سرطانی بوده است .
دکتر ناصر عمادی
تنها پزشک بدون مرز در ایران با 50 درصد  جانبازی که داوطلب  جمعیت هلال احمر می‌باشند و در سال گذشته  جزء یازده  نفر برگزیدگان پزشک در سطح کشور بوده است . ایشان تنها نماینده ایران در رابطه با سلاح های شیمیایی دردنیا معرفی شده است و تاکنون پنج مقاله بین المللی ارائه نموده‌اند همچنین در زلزله بم به مدت یک ونیم سال  و در استان‌های کشور از جمله مازندران ، کردستان و ... در کلیه طرح‌ها در امداد رسانی، مداوا، تهیه دارو وتجهیزات پزشکی فعالیت داشته‌اند اکنون نیز به مدت هفت سال در مناطق محروم آفریقایی به خدمت‌رسانی مشغول بوده‌اند.

 


تعداد بازدید :  102