شماره ۱۷۵۹ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۴ مرداد
صفحه را ببند
جوان برگزیده جمعیت هلال‌ احمر خراسان رضوی در گفت‌وگو با «شهروند»:
یک ایده بیش از یک زندگی را نجات می‌دهد
یکی از بزرگترین افتخارات من آن است که لباس مقدس هلال ‌احمر بر تنم است

نگار کرامتی| جشنواره نوآوری هلال ‌احمر با شعار «یک ایده، یک زندگی» رویدادی است که با هدف جذب و پیاده‌سازی ایده‌های نوآورانه در سازمان جوانان جمعیت هلال ‌احمر ایران برای مواجهه با چالش‌ها و بحران‌های ملی همچون تصادفات جاده‌ای، آلودگی محیط زیست، بحران آب و دیگر مسائل فرهنگی و اجتماعی کشور و با همت مجمع تخصصی کانون‌های هلال ‌احمر وزارت بهداشت در فروردین و اردیبهشت ‌ماه برگزار شد. شرکت‌کنندگان در این جشنواره باید ایده‌های خود را با محوریت ایمنی و سلامت مسافران نوروزی و با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای کشور و تلفات ناشی از آن ارایه می‌دادند. ‌هانیه کریمان، جوان برگزیده جمعیت هلال ‌احمر خراسان رضوی است که با طراحی  اپلیکیشن جامع مسیریابی «به راه» توانست در جشنواره ملی یک ایده-‌یک زندگی مقام برتر را از آن خود کند. به همین بهانه با او گفت‌وگویی کرده‌ایم تا از ایده نوآورانه خود برایمان بگوید.
   لطفا خودتان را معرفی کنید؟
هانیه کریمان هستم، ۲۸ ساله اصالتا اهل بجنورد اما ساکن مشهد مقدس هستم.
   از چه سالی فعالیت خود را با جمعیت هلال ‌احمر آغاز کردید؟
من از دوران نوجوانی علاقه زیادی به این نهاد عام‌المنفعه داشتم اما از سه سال پیش فعالیت خود را به ‌طور مستمر با جمعیت هلال ‌احمر به‌خصوص واحد جوانان آغاز کردم.
   از ایده‌ای که در این جشنواره ارایه کردید، برایمان بگویید؛ چه شد که طراحی آن به ذهنتان رسید؟
به نظر من یک ایده، یک زندگی را نجات نمی‌دهد بلکه می‌تواند بیش از یک زندگی را نجات دهد. من در جاده‌ها و همچنین از طریق رسانه‌ها تصادفات جاده‌ای را دیده‌ام و همیشه به فکر این بودم که بتوانم در کاهش این تصادفات نقش داشته باشم. یکی از اهداف هلال ‌احمر نیز خدمات بشردوستانه است و  هر ساله شاهد فعالیت‌های جوانان جمعیت هلال ‌احمر در ایام نوروز با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای هستیم.  پس از آن‌که جشنواره‌ای با این مضمون اجرا شد، ایده اپلیکیشن جامع مسیریابی به راه به ذهن بنده رسید.
   هدف از طراحی این اپلیکیشن چیست؟
هدف این برنامه کاهش تلفات جاده‌ای از طریق آگاه‌ساختن مسافران از نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها، نمایش امن‌ترین مسیر‌ها، نمایش پراکندگی پایگاه‌های امدادی و در نتیجه کمک به کاربر برای انتخاب بهترین راه است. از دیگر اهداف من برای طراحی این اپلیکیشن آن است که مسافران عزیز بتوانند با خاطره خوش سفر خود را خاتمه دهند.
   چه حسی نسبت به فعالیت در جمعیت هلال‌ احمر دارید؟
یکی از بزرگترین افتخارات من آن است که لباس مقدس هلال‌ احمر را بر تن دارم و در کنار بزرگان کشور و تأثیرگذارترین جوانان در راستای اهداف بشردوستانه و داوطلبانه در حال خدمت‌رسانی به مردم ایران هستم.
   آیا برای طراحی این اپلیکیشن از کمک برنامه‌نویسان نیز استفاده کردید؟
بله؛ از همان ابتدا از گروهی از برنامه‌نویسان اندروید برای مشاوره و کسب نظر فنی و با هدف پیاده‌سازی اپلیکیشن کمک گرفتم.
تمامی آپشن‌ها و قابلیت‌های مطرح‌شده در این برنامه از نظر فنی و سخت‌افزاری بررسی شده و قابلیت پیاده‌سازی با هزینه و نیروی انسانی محدود را دارد. امیدوارم با کمک سازمان جوانان هلال ‌احمر بتوانم منابع لازم را برای پیاده‌سازی این ایده فراهم کنم.


تعداد بازدید :  781