شماره ۴۵۴ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۶ آذر
صفحه را ببند
برترین‌ کمک‌داور آسیا، جام‌ملت‌ها را از دست داد
بوی خداحافظی می‌آید

شهروند| در روزهایی که محسن قهرمانی با اظهارنظرهایش درباره فوتبال، بار دیگر جامعه داوری کشورمان را روی ویترین خبرها قرار داد، اتفاق اصلی در این حیطه، چندین کیلومتر دورتر در مالزی رخ داد؛ جایی که حسن کامرانی‌فر، کمک‌داور ایرانی 2 دوره اخیر جام‌جهانی به دلیل مشکل حاد معده موفق به انجام تست پزشکی ویژه داوران اعزامی به جام ملت‌های آسیا نشد و درواقع نمره قبولی نگرفت. این اتفاق به معنای کنار رفتن او از لیست داوران اعزامی به دوره اخیر مهم‌ترین تورنمنت ملی فوتبال آسیا بود.
مشکل قدیمی
کامرانی‌فر درباره مشکل حاد معده خود به «شهروند» می‌گوید: «از مدت‌ها قبل مشکل معده داشتم اما مدارا می‌کردم و حالا دوباره اوضاع جسمی من وخیم شده است و به همین دلیل موفق به انجام تست نشدم.» او وقتی با سوالی درباره بدشانس بودن خود روبه‌رو می‌شود، خیلی خونسرد ادامه می‌دهد: «اتفاقا خوش‌شانس بودم که این مشکل به حضور من در جام‌جهانی لطمه‌ای وارد نکرد. ناراحت نیستم چون به‌هرحال جامعه داوری کشورم در جام‌ملت‌های‌ آسیا نماینده دارد.»
ابوالفضلی،  داور جایگزین
فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته داوران از حضور ابوالفضلی به‌عنوان جانشین کامرانی‌فر نام برد؛ داوری که به‌عنوان نفر ذخیره به جای کامرانی‌فر، تست‌های انجام‌شده در مالزی را با موفقیت پشت سر گذاشت و قرار شده کنار فغانی (داور وسط) و علیرضا سخندان، تیم داوری ایران جام ملت‌های آسیا را تشکیل بدهند. رئیس کمیته داوران دراین‌باره به «شهروند» می‌گوید: «به جای آقای کامرانی‌فر از وجود ابوالفضلی استفاده خواهد شد. به هرحال سلامتی این داور برای ما در اولویت است.»
خداحافظی از داوری؟
بیماری حسن کامرانی‌فر، شایعه خداحافظی این کمک‌داور بین‌المللی را نیز به وجود آورد؛ مساله‌ای که رئیس کمیته داوران آن را تکذیب می‌کند. «او هنوز به شکل کتبی خداحافظی خود را اعلام نکرده اما گویا مشکل معده‌ حادی دارد؛ به‌حدی که نتوانست در تست داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا شرکت کند.»
نظر کامرانی‌فر درباره خداحافظی‌اش هم جالب است: «فعلا پزشکان، داوری‌کردن را برایم ممنوع کرده‌اند. منتظر جواب نهایی آزمایش‌های پزشکی‌ام هستم تا براین اساس درباره آینده‌ام تصمیم بگیرم. قصد برگزاری جلسه‌ای با کمیته داوران و دپارتمان داوری را دارم و پس از پایان این جلسه تصمیم نهایی درباره ماندن در لباس داوری یا خداحافظی با سوت را اتخاذ می‌کنم.»
به امید روزهای خوب
به‌هرحال پس از وقوع این اتفاق، فوتبال ما در این روزهای بحرانی چشم‌انتظار رسیدن داورانش به استانداردهای مرحوم جعفر نامدار، بهترین داور آسیایی جام‌جهانی 1974 و محمد فنایی، کمک‌داور فینال جام‌جهانی 1994 است. با وجود داوری‌های جنجالی در فینال دوره گذشته لیگ قهرمانان آسیا، شاید فغانی، سخندان و البته ابوالفضلی بتوانند با درخشش درجام ملت‌های آسیا جای خالی کامرانی‌فر را پر و داوری ایران را جلوی چشم هم‌قاره‌ای‌های نه‌چندان قدرتمند خود روسفید کنند.


تعداد بازدید :  253