شماره ۴۵۴ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۶ آذر
صفحه را ببند
طلسم تیم فوتبال امید شکست
خاکپور،‌ مأمور نجات کشتی به‌گل نشسته

شهروند| سرانجام شخصیت کم‌تجربه اما آکادمیک و تحصیلکرده به نیمکت‌های داغ تیم‌های لیگ برتر راه یافت تا بلکه تئوری در فوتبال ما جای بیشتری به خود اختصاص دهد. انتخاب محمد خاکپور، یکی از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال ایران به‌عنوان سرمربی تیم فوتبال امید، پس از مدت‌ها رایزنی کمیته فنی فدراسیون صورت گرفت. خاکپور با این نیمکت غریبه نیست چون مدتی مدیرفنی امیدها بود و ظاهرا پس از رد صلاحیت کرانچار توسط کمیته جنجالی «مربیان خارجی» گزینه‌ای بهتر از زننده آخرین پنالتی ایران به عربستان در ضربات پنالتی جام ملت‌های ‌سال 1996 آسیا وجود نداشت. درنهایت در جلسه‌ای که خود خاکپور در آن حضور داشت، تبصره «ماندن او در صورت ماندن کاشانی» مورد تأیید قرار گرفت و این سرمربی که قبلا گفته بود در صورت استعفای کاشانی او هم سمت خود را ترک می‌کند، طی حکمی قدم در راه اولین تجربه مربیگری خود گذاشت.
انتخاب پس از 8 جلسه
هادی آیت‌اللهی، رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال می‌گوید پس از برگزاری 8 جلسه، محمد خاکپور را به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی امید انتخاب شد: «خاکپور پس از معارفه در ساعت 10 صبح امروز، رسما کارش را شروع می‌کند. در جلسه هفته گذشته به این نقطه نظر رسیده بودیم که خاکپور را به‌عنوان سرمربی انتخاب کنیم اما به دلیل مصاحبه کاشانی نتوانستیم این موضوع را همان موقع اعلام کنیم. برنامه و صحبت‌هایی که او ارایه  کرد در مجموع مورد توجه تمامی اعضای کمیته فنی قرار گرفت. باید اضافه کنم خاکپور تا المپیک 2016 با فداراسیون فوتبال قرارداد همکاری امضا کرده است.» او درباره سرنوشت کاشانی، مدیر تیم امید گفت:  «کاشانی همانند گذشته در کنار تیم امید خواهد بود و به این تیم کمک خواهد کرد. کمیته‌فنی هم به هیچ‌وجه چند تکه نشده و همه مانند سابق در آن حضور دارند.»
 امید در تیم امید
به نظر می‌رسد پس از ناامیدی‌های ناشی از تنش در انتخاب سرمربی جدید، خاکپور به لطف گذراندن تحصیلات آکادمیک و اخذ مدرک در آمریکا، توان نجات این کشتی بحران‌زده را دارد. البته طبق معمول باید منتظر زمان باشیم و چندان عجله‌ای به خرج ندهیم؛ هرچند بعد از کشمش‌های اخیر بر سر انتخاب مربی، حالا خوش‌بین بودن به تیم خاکپور یک وظیفه به نظر می‌رسد.


تعداد بازدید :  273