شماره ۴۵۴ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۶ آذر
صفحه را ببند
روي خط خبر

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: تنبیه در مدارس غیرقانونی است
شهروند| عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با غیرقانونی خواندن هر نوع تنبیهی در مدارس، گفت: وزارت آموزش و پرورش باید به صورت جدی با هر نوع تنبیهی در مدارس برخورد کرده و با مشاهده حتی یک مورد واکنش جدی نشان دهد.  زهره‌ طبیب‌زاده‌نوری در گفت وگو با خانه ملت، با غیرقانونی خواندن هر نوع تنبیهی در مدارس از سوی مسئولان، گفت:  وزارت آموزش وپرورش باید با برخورد قاطع با معلمان و مدیران متخلف در این زمینه مانع تکرار دوباره چنین اتفاقاتی شود.  نماینده مردم تهران، ری،  شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس،  با تأکید بر این‌که تنبیه بدنی شیوه قرون وسطایی برای تربیت دانش‌آموزان است،  افزود:  وزارت آموزش و پرورش باید به‌صورت جدی با هر نوع تنبیهی در مدارس برخورد کرده و با مشاهده حتی یک مورد واکنش جدی نشان دهد.  این نماینده مردم در مجلس نهم،  با بیان این‌که وزارت
 آموزش وپرورش باید با توصیه‌ها و رهنمودهای اکید به جامعه فرهنگی از تکرار چنین برخوردهایی در تنبیه دانش‌آموزان جلوگیری کند، تصریح کرد: ممنوعیت این قبیل تنبیه‌ها باید با تکرار روش صحیح آموزش در مدارس جدی گرفته شود.

خودروی گروه  همراه وزیر بهداشت در سنندج دچار سانحه شد
ایسنا| خودروی حامل گروه همراهان وزیر بهداشت، در جاده سنندج دچار حادثه شد. گروه همراه وزیر بهداشت صبح دیروز در دومین روز از سفر خود به استان کردستان، برای بازدید از پروژه‌های پزشکی بانه راهی این شهرستان شده که در راه سنندج به دیواندره دچار سانحه تصادف شدند.
خودروی گروه همراه حامل بیدارپور
 معاون بهداشتی علوم پزشکی کردستان و مشاور وزیر بهداشت بود که با یک دستگاه خودروی پژو برخورد می‌کند و طی آن 5 نفر مجروح شدند و یک نفر نیز جان باخت که بیدارپور، معاون بهداشتی علوم پزشکی کردستان نیز از جمله این مجروحان است. تمامی مجروحان این حادثه به بیمارستان شهرستان دیواندره منتقل شدند.

کتاب اطلس جامع انتقال خون رونمایی شد
ایسنا|کتاب اطلس جامع انتقال خون روز گذشته در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش در سازمان انتقال خون رونمایی شد. مدیرکل سازمان انتقال خون ایران در این مراسم به مشکلات پژوهش اشاره کرد و گفت: « ما چالش‌های زیادی در زمینه پژوهشی داریم، یکی از مشکلات عمده این است که در حوزه انتقال خون تحقیقات و پژوهش‌های اندکی در مقایسه با سایر رشته‌ها داریم، دلیل آن این است که طب انتقال خون، آزمایش‌محور و مبتنی بر تولید محصول است. یعنی این طب یک درمان حمایتی است که هیچ‌گاه حمایت نمی‌شده است. انتقال خون در کنار درمان است و به همین خاطر هیچ‌کس از زاویه انتقال خون نگاه نمی‌کند و به همین دلیل تحقیقات در این زمینه هم در دنیا و هم در ایران اندک بوده و به آن توجهی نمی‌شود.» پورفتح‌اله ادامه داد: «چرخه انتقال خون، چرخه بسیار پیچیده‌ای است که مسائلی مانند اخلاق، اقتصاد و... در آن دخالت دارد و خوشبختانه این چرخه در اختیار سازمان انتقال خون است.»

 


تعداد بازدید :  167