شماره ۴۵۴ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۶ آذر
صفحه را ببند
مادری در شب اربعین حسینی از قاتل فرزندش گذشت

نگین باقری| به همت جمعیت امداد دانشجویی - مردمی امام علی(ع) عصر جمعه همایشی با عنوان «طرح طفلان مسلم» با موضوع نجات نوجوانان محکوم به قصاص در تالار ایوان شمس برگزار شد.
در این همایش صفر انگوتی نوجوانی که در 16سالگی در یک نزاع خیابانی ناخواسته مرتکب قتل شده بود و با کمک‌‌های مردم و پیگیری‌های جمعیت امام علی(ع)‌ سال گذشته در فضای مجازی وجه‌الرضایه خود را در سراسر دنیا پس از 7‌سال زندگی در زندان جمع‌آوری کرده بود به همراه مادر وحید.ق کسی که مرتکب قتل یوسف رضایی شده بود، مادر مرحوم یوسف رضایی، آزیتا حاجیان بازیگر سینمای ایران، اعضای جمعیت امام علی(ع) و جمعی از خیرین حضور داشتند.
در این گردهمایی با دعوت از مادران مقتول و قاتل به بررسی پرونده وحید.ق پرداخته شد. مادر یوسف رضایی در مورد دلایل بخشش خود اظهار کرد: کار وحید را به پای کودکی و جهالتش گذاشتم و او را به خاطر مادرش بخشیدم. وی درحالی‌که گریه می‌کرد، افزود: هر زمان که مادر وحید با ویلچر به در منزل‌مان می‌‌آمد و گریه و التماس می‌‌‌کرد خود را لحظه‌ای به جای او می‌‌گذاشتم که اگر یوسف وحید را کشته بود و جایمان عوض می‌‌شد من چه می‌کردم و به پاس مقام مادری‌اش عذاب وجدان می‌گرفتم. او گفت: با کشتن وحید یوسف زنده نمی‌‌شد، خوشحالم که اکنون هیچ عذاب وجدانی ندارم و شب‌ها راحت می‌‌خوابم. در ادامه زهرا رحیمی مدیرعامل جمعیت امام علی(ع) با اشاره به تاریخچه فعالیت‌ها و اهداف خانه‌های ایرانی گفت: فعالیتی که اکنون در جمعیت امام علی(ع) درحال بررسی است در مورد زنان آسیب‌دیده، کارتن‌خواب، باردار و فاقد حمایت است که باعث معضلاتی چون فرزندفروشی و فرزند‌کشی می‌‌شوند و هدف جمعیت کمک‌رسانی به مادرانی آسیب‌دیده است تا در دامان خود فرزند آسیب‌دیده پرورش ندهند. در ادامه فرزاد حسینی یکی از اعضای جمعیت امام علی(ع) پیرامون فعالیت‌های طرح طفلان مسلم توضیحاتی ارایه کرد و گفت: طرح طفلان مسلم آیینی است که با محوریت آزادسازی کودکان و نوجوانان محکوم به قصاص و با هدف آگاهی‌بخشی نسبت به عوامل ریشه‌ای بروز جرم در میان نوجوانان از تاسوعای 85 کار خود را با شعار «بر طفلان مسلم دیروز می‌‌گرییم، آیا برای طفلان مسلم امروز می‌‌کوشیم؟» در تهران آغاز کرد. وی همچنین میزان پیگیری پرونده‌های زندانی‌‌های محکوم به قصاص را 18 مورد اعلام کرد و با بیان این‌که هر بخشش کاهش خشونت است افزود: سعی کردیم در حد توان قدم‌‌هایی برداریم و رضایت اولیای‌دم پرونده‌ها را بگیریم.


تعداد بازدید :  187