شماره ۴۵۴ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۶ آذر
صفحه را ببند
محمدرضا عارف:
اخلاق قربانی اهداف سیاسی و خودخواهی‌ها نشود

محمدرضا عارف گفت: سیاست اسلامی باید مبتنی بر اخلاق باشد و در این بین نباید اخلاق قربانی اهداف سیاسی، تنگ‌نظری‌ها و خودخواهی‌ها شود.
به گزارش ایرنا، عارف در جمع دانشجویان دانشگاه قم، خواستار درک شرایط کشور و همیاری دولت شد و بیان داشت: نقد دولت واجب است اما باید نقد مشفقانه با هدف اصلاح و رفع مشکل باشد و در نقد شرایط دولت را در نظر داشته باشیم که با چه مشکلاتی روبه‌رو است. وی ابراز داشت: در بودجه ‌سال 93 قیمت هر بشکه نفت 100 دلار برآورد شده بود و این رقم اکنون به زیر 60 دلار رسیده است لذا مشکلاتی را در عملکرد دولت خواهیم دید و شاید امکانات رفاهی دانشجویان نیز کاهش یابد از این‌رو باید شرایط کشور را درک کنیم اما این امر مانع از نقد نیست.
عارف همچنین با تأکید بر این‌که حوزه و دانشگاه باید از برچسب‌زنی به یکدیگر خودداری کنند ابراز داشت: اگر حوزه و دانشگاه در کنار هم باشند آینده انقلاب تضمین می‌شود و تلاش دشمن این است که این دو به یکدیگر برچسب ارتجاع و غرب‌گرایی بزنند اما نگاه بنیانگذار انقلاب و رهبر معظم انقلاب اسلامی وحدت این دو قشر است و آنچه باید اتفاق بیفتد نسبت به آنچه انجام گرفته است فاصله زیادی دارد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود در جمع دانشجویان دانشگاه قم با اشاره به این‌که تشکل‌های دانشجویی باید به سندهای بالادستی نظام توجه داشته باشند تأکید کرد: تشکل‌ها باید به راهبردهای کلان کشور توجه کنند و به برنامه‌های درازمدت چون سند چشم‌انداز، نقشه جامع علمی کشور و سایر اسناد بالادستی توجه داشته باشند و جوانان دانشجو می‌توانند برنامه‌های مختلف کشور را عملیاتی کنند.
عارف تصریح کرد: یکی از دلایلی که احزاب در کشور به مفهوم واقعی شکل نگرفته آن است که کار تشکیلاتی کردن را آموزش نگرفته‌ایم و این رویه شاید در کوتاه‌مدت منافعی داشته باشد اما درازمدت منفعتی در بر ندارد لذا اگر تشکیلات به وجود‌ آید مسئولیت ایجاد می‌شود و بهترین مکان برای تمرین این رویه دانشگاه است که حرکات براساس آیین‌نامه‌های مصوب و جذب و تعامل با گروه‌های دیگر باشد. عارف در ادامه با اشاره به مطرح شدن نامگذاری روز مقابله با خشونت و افراط‌گرایی در شورایعالی انقلاب فرهنگی پس از سخنان ‌سال گذشته رئیس‌جمهوری در سازمان ملل متحد ابراز داشت: دکتر روحانی‌ سال گذشته در چنین روزی پیشنهاد دنیای عاری از خشونت را به‌عنوان نماینده یک انقلاب فرهنگی مطرح کرد و این درحالی است که امروز دنیای اسلام از خشونت و افراط‌گری هزینه‌های بالایی متحمل شده است. وی همچنین تأکید کرد که انقلاب اسلامی ما هیچ رابطه‌ای با خشونت نداشته است و همواره دوری از خشونت را ترویج می‌کرده است.


تعداد بازدید :  163