شماره ۴۵۴ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۶ آذر
صفحه را ببند
د‌یار

نقش‌آفرینی فولاد هرمزگان در اقتصاد کشور محسوس است
محمود اخلاقی، معاون مدیرعامل بانک ملت در امور شهرستان‌ها و جمعي از مديران اين بانک با مهندس مرتضي آقاجاني، مدیرعامل شرکت فولادهرمزگان درخصوص همکاری‌ها و تعاملات بین دوطرف بحث و گفت‌وگو کردند.
مدیران ارشد بانک ملت در این بازدید با ابراز خشنودی از عملکرد شرکت فولاد هرمزگان علاوه بر توسعه و بالندگی صنعت، نقش‌آفريني محسوسي در اقتصاد کشور داشته و آن را مایه افتخار و مباهات دانسته و بر همکاری و تعامل بیشتر بین بانک ملت بااین شرکت تأکید کردند.
محمود اخلاقی، معاون مدیرعامل در امور شهرستان‌ها با تأکید بر این‌که تولید فولاد هرمزگان تامين‌کننده نیاز اساسی ديگر صنایع است، یادآور شد: باید تلاش کنیم که این شرکت با اجراي طرح‌هاي توسعه‌ای خود تمامی نیاز کشور را تأمین کند و با توجه به قرار گرفتن در مجاورت آب‌هاي خليج فارس بتواند نیاز منطقه را به‌عنوان یک شرکت تولیدی بی‌رقیب فراهم کند.
وي تصریح کرد: اين بانک همان‌گونه که در احداث اين کارخانه از منابع تامين‌کننده اصلي تسهيلات بوده، اين آمادگي کامل وجود دارد تا در طرح توسعه نيز مشارکت همه‌جانبه داشته باشد. مهندس مرتضي آقاجاني، مديرعامل شرکت فولاد هرمزگان نیز تأکید کرد: چنانچه بخواهیم چرخ صنعت را بچرخانیم بانک‌ها می‌بایست به صنعتگران راهکار ارایه دهند.
وي افزود: بانك‌ها بايد مشاوراني باشند كه به صنعتگران و كارآفرينان كشور مشاوره تخصصي بدهند. وی توسعه‌اي‌بودن، كارآمدي و اثربخشي را لازمه فعاليت سيستم بانكي دانسته و تصريح كرد: بانک ملت تاکنون نقش موثري در پيشبرد اهداف اين شرکت داشته و اميد است مانند هميشه سرعت عمل بانک ملت برجسته باشد.
آقاجاني با اشاره به بالا بودن نرخ تسهيلات، بر اجرا کردن سيستم‌هاي حمايتي از صنعت تاکيد کرد.

معاون سیاسی- امنیتی استانداری خراسان‌شمالی:  ساماندهی متکدیان نیازمند فرهنگ‌سازی
محمدرحیم نوروزیان در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان استان، گفت: ساماندهی متکدیان نیازمند فرهنگ‌سازی و هدایت کمک‌های مردمی به موسسات خیریه است.
وی افزود: نقش رسانه‌ها و خبرنگاران در جهت هدایت کمک‌های مردمی به موسسات خیریه بسزا، چشمگیر و تاثیرگذار خواهد بود. شهردار بجنورد با تشریح وضع تکدی‌گری در بجنورد گفت:   نوانخانه جدید در زمینی به مساحت 3‌هزار مترمربع در محل جوادیه بجنورد، به‌صورت مشارکتی درحال ساخت است.
براتیان با اشاره به پیشرفت 35‌درصدی ساخت نوانخانه گفت:   65‌درصد کار و بودجه این ساختمان را شهرداری تأمین کرده و مابقی برعهده دستگاه‌های متولی است.
وی افزود: نوانخانه جدید دارای 100 نفر ظرفیت، با امکانات و تجهیزاتی از قبیل اتاق پزشک، اتاق قرنطینه و اتاق نگهداری است و تسریع در ساخت آن نیازمند حمایت مالی بیشتری است.  براتیان با اشاره به جمع‌آوری 31 متکدی از ابتدای امسال تاکنون در بجنورد، گفت: از این میان 22نفر آقا و 9 نفر خانم بودند که در نوانخانه‌های شهر نگهداری می‌شدند و پس از ساماندهی آنان تعداد متکدیان خانم به صفر و تعداد متکدیان آقا نیز به عدد 5 رسیده که هم‌اکنون تحت‌حمایت هستند.                                                                                                                             

کمبود آب شرب در 80 روستای کهگیلویه و بویراحمد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 1470 خانوار در 80 روستا با مشکل تأمین آب روبه‌رو هستند که با تانکر سیار به آنان آبرسانی می‌شود.
فیض‌الله پاسره در گفت‌وگو با ایسنا افزود: 1676 روستا با بیش از 73‌هزار و 94‌هزار نفر مشترک در این استان وجود دارد. از این تعداد روستا 1470روستا با 72 هزار و 247 خانوار از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.
پاسره عنوان کرد: 998 آبادی در استان با 52‌هزار و 561 مشترک دارای شبکه آب و فاضلاب روستایی هستند. آب روستاهای زیرپوشش آب و فاضلاب از طریق 119حلقه چاه و 73 دهنه چشمه تأمین می‌شود.
وی اضافه کرد: در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد 310‌هزار و 518 نفر ساکن هستند.


تعداد بازدید :  212