شماره ۴۵۴ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۶ آذر
صفحه را ببند
مديركل راه و شهرسازي هرمزگان:
طول بزرگراه‌هاي هرمزگان در افق 1404 به 1400 كيلومتر مي‌رسد

مديركل راه و شهرسازي هرمزگان و رئيس شوراي حمل‌ونقل استان از تلاش اين مجموعه براي ارتقاي ايمني جاده‌ها خبر داد. فرشيد دستوان در نشست خبري اعضاي شوراي حمل‌ونقل با رسانه‌ها گفت: استان هرمزگان به دليل دارا بودن حمل‌ونقل تركيبي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است و فراهم‌كردن رضايت مردم در حمل‌ونقل تركيبي مستلزم همراهي و همكاري تمام ارگان‌هاي دخيل در حمل‌ونقل است.
به‌گفته وي، تمامي سيستم‌هاي حمل‌و‌نقلي ازجمله ريلي، دريايي جاده‌اي و هوايي در راستاي هم بايد حركت كنند تا اين چرخه تركيبي در هرمزگان بتواند زمينه حمل‌ونقل آسان و ايمن را فراهم آورد.
دستوان همچنين در ادامه از تلاش‌هاي راه و شهرسازي براي رسيدن به نقطه مطلوب خبر داد و گفت: به اين منظور راه و شهرسازي هرمزگان در تلاش است تا با ارتقاي جاده‌هاي اصلي به بزرگراه و بزرگراه‌ها به آزادراه زمينه حمل‌ونقل ايمن را در استان ترانزيتي هرمزگان فراهم آورد.
رئيس شوراي حمل‌ونقل هرمزگان با بيان اين‌كه درحال حاضر 34كيلومتر آزادراه در هرمزگان زيربار ترافيك است، ابراز اميدواري كرد، با سرمايه‌گذاري و تخصيص اعتبارات لازم، طول آزادراه‌هاي استان افزايش يابد.
مديركل راه و شهرسازي هرمزگان همچنين به بزرگراه‌هاي موجود در هرمزگان اشاره كرد و گفت: درحال‌حاضر 422كيلومتر بزرگراه در اين استان وجود دارد كه عمليات اجراي 225 كيلومتر آن درحال انجام است.
وي گفت: براساس چشم‌انداز1404 بايد طول بزرگراه‌هاي استان به 1400كيلومتر برسد. وي همچنين با بيان اينكه از مجموع 225 كيلومتر بزرگراه درحال‌احداث،  175كيلومتر آن در محور خمير- پارسيان قرار دارد، ابراز اميدواري كرد که 90 كيلومتر از اين بزرگراه تا پايان‌ سال به بهره‌برداري برسد.
مديركل راه و شهرسازي هرمزگان همچنين به بزرگراه گهكم- داراب اشاره كرد و ادامه داد: 23 كيلومتر از اين محور درحال‌احداث است كه 15 كيلومتر آن امسال تكميل و مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.
به‌گفته دستوان، 5 كيلومتر از محور رودان نيز امسال مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.
رئيس شوراي حمل‌ونقل هرمزگان همچنين از تلاش راه و شهرسازي هرمزگان براي تكميل 15 كيلومتر از محور ميناب خبر داد و گفت: انتظار داريم نيمي از اين محور امسال به بهره‌برداري برسد.
وي همچنين به احداث راه اصلي در استان اشاره كرد و گفت:   درحال‌حاضر 380 كيلومتر راه اصلي در استان هرمزگان وجود دارد كه 75 كيلومتر توسط راه و شهرسازي در دست اجراست. دستوان ادامه داد: بيشترين فعاليت راه و شهرسازي در ساخت جاده اصلي مربوط به محور ميناب- جاسك- كنارك است كه 35كيلومتر از آن تا پايان‌ سال به بهره‌برداري خواهد رسيد.
وي همچنين با بيان اينكه يكهزار و 683 كيلومتر راه اصلي و 3500 كيلومتر راه روستايي در اين استان وجود دارد، گفت: از لحاظ ميانگين كشوري در راه روستايي پایين هستيم كه در تلاشيم با اختصاص اعتبارات لازم به ميانگين كشوري نزديك‌تر شويم.
به‌گفته مديركل راه و شهرسازي هرمزگان، درحال‌حاضر 618كيلومتر راه روستايي در دست ساخت است كه اميدواريم 294 كيلومتر آن تا پايان ‌سال به بهره‌برداري برسد.
رئيس شوراي حمل‌ونقل هرمزگان همچنين به روز راهدار اشاره كرد و گفت: داشتن جاده‌هاي ايمن حاصل تلاش‌هاي شبانه‌روزي راهداران است كه در سخت‌ترين شرايط نسبت به تسهيل عبور و مرور اقدام مي‌كنند.  به گفته وي، تلاش‌هاي راهداران در اين بخش قابل‌تقدير است و آنها نقشي اساسي در نگهداري راه‌ها برعهده دارند.


تعداد بازدید :  214