شماره ۱۷۴۶ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۳۰ تير
صفحه را ببند
چهره پرسروصدای این روزهای آمریکا کیست؟
پال جمهوری‌خواه نسبتا دموکرات!

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا گفته است که به سناتور رند پال اجازه داده تا با جواد ظریف برای کاهش تنش بین ایران و آمریکا گفت‌وگو کند.
روز گذشته، یک پایگاه خبری آمریکایی مدعی شد که محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه در نیویورک با سناتور رند پال، دیدار کرده است. پایگاه خبری المانیتور در گزارشی به نقل از منابع آگاه خبر داد که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه در نیویورک با «رند پال» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی دیدار کرده است.
المانیتور نوشت که نمایندگی ایران در نیویورک به سوال این پایگاه خبری درباره صحت این دیدار پاسخ نداده است.
پیشتر نیز وزیر امور خارجه ایران در جمع خبرنگاران در نیویورک گفته بود که وی با تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا دیدار داشته است، اما با مقاماتی از دولت ترامپ یا نمایندگانی از طرف آن دیدار نداشته است.
رند پال، سناتور جمهوریخواه و چشم‌پزشکی است که نام او در سیاست بین‌الملل کمتر شنیده شده بود. او در فهرست تاثیرگذارترین افراد جهان مجله تایم در ‌سال 2013 و 2014 قرار گرفت. مجله پولیتیکو در سپتامبر 2014، پال را به‌عنوان جذاب‌‌ترین فرد در سیاست آمریکا انتخاب کرد.
 پال از معدود جمهوریخواهانی است که مواضع بسیار معتدل و عاقلانه‌ای در سیاست دارد. پال نه‌تنها از خروج نظامیان آمریکایی از سوریه حمایت کرده، بلکه خواستار مذاکره با ایران درباره سوریه شده است. پال در مصاحبه‌ای گفته است:   «ما نمی‌توانیم از بشار اسد بخواهیم که از قدرت کناره‌گیری کند. اسد در جنگ پیروز شد لیکن برخی از افراد سرشان را مانند کبک در برف فرو کرده‌اند و فقط می‌خواهند 2‌هزار نظامی به سوریه بفرستند. این کار ابزاری برای تسریع امکان وقوع جنگ گسترده می‌شود و این اشتباهی فاحش است. هیچ گزینه‌ای پیش روی آمریکا به جز مذاکره با سوریه، ایران و روسیه وجود ندارد.»
به دنبال حمله موشکی ترامپ به سوریه، او این اقدام که حتی دموکرات‌ها از آن حمایت کردند را زیر سوال برد.
پال به همراه برنی سندرز، دو سناتوری بودند که به طرح تحریم‌‌ها علیه روسیه و ایران رأی منفی دادند. او همچنین معتقد است که باید عربستان را هم تحریم کرد. او با دخالت آمریکا در جنگ یمن هم مخالفت کرده بود.
پال دست‌کم از ژانویه 2013 از کاندیداهای احتمالی برای رئیس‌‌جمهوری آمریکا شمرده می‌‌شد. او در ژانویه 2013 درباره انتخابات 2016 ریاست‌جمهوری قول کاندیدا شدن نداد ولی گفت در دو‌سال آینده در این مورد تصمیم می‌گیرد.
پال در 7 آوریل، کاندیداتوری خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری ‌سال 2016 را در «لوییویل» کنتاکی اعلام کرد. او در 3 فوریه 2016، کمی پس از پنجم شدن در انتخابات مقدماتی آیووا کارزار خود را متوقف کرد.


تعداد بازدید :  638