شماره ۱۷۴۴ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۷ تير
صفحه را ببند
عددخبر

‏۲۸.۶ میلیون نفر ‏ در تابستان درگیر تنش آبی می‌شوند

تابستان امسال حدود ۲۸.۶‌میلیون نفر از جمعیت کشور در ۲۳۳ شهر تحت تنش آبی قرار خواهند گرفت که این رقم نسبت به‌سال ‏گذشته ۶.۴‌میلیون نفر کاهش داشته است‎.‎‏ وزارت نیرو می‌گوید:   «تابستان امسال ۳۴ شهر از نظر سطح تنش در وضع نارنجی ‏‏(یعنی کمبود بین ۱۰ تا ۲۰ درصد) قرار دارند و در پیک مصرف روزانه احتمال کمبود آب در آنها وجود دارد.

‏۸۰۰ میلیون دلار ‏ صادرات شیرینی با مواد اولیه یارانه‌ای

‏۸۰۰میلیون دلار شیرینی، شکلات و بیسکویت که با مواد اولیه یارانه‌‌ای یا ارز ۴۲۰۰تومانی تولید شده، در‌سال گذشته صادر شده ‏و این صادرات رانتی در‌سال جاری نیز ادامه دارد‎. ‎یکی از روش‌های دیگری که کالاهای یارانه‌ای از کشور خارج می‌شود، خروج ‏غیرمستقیم آنها با انجام یک مرحله فرآوری است، بر این اساس شکر یارانه‌ای یا واردشده با ارز 4200تومانی، روغن وارداتی با ‏ارز 4200تومانی و گندم تولیدشده داخل کشور را به‌صورت یارانه‌ای در قالب شیرینی، شکلات و بیسکویت از کشور خارج می‌کنند‎.

‏12900 تومان ‏حداکثر قیمت مرغ ‏

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: «ستاد تنظیم بازار سقف قیمت مرغ ‏برای مصرف‌کنندگان را ۱۲‌هزار و ۹۰۰ تومان تعیین کرد‎.» محمدرضا کلامی با اشاره به عرضه مرغ با قیمتی بیش از این رقم در ‏برخی مناطق، ادامه داد: «هرگونه تخطی از قیمت فوق از سوی دستگاه‌های مسئول مورد اقدام قانونی جدی قرار خواهد گرفت‎.» به ‏گفته او، تولیدکنندگان مکلف شدند نسبت به درج قیمت مصرف‌کننده بر بسته‌بندی کالاها و نصب اتیکت و بنر در محل عرضه ‏اقدام کنند‎. او بیان کرد: «همه حلقه‌های زنجیره تولید مرغ نیز مکلف هستند نسبت به صدور فاکتور رسمی اقدام کنند.»


تعداد بازدید :  585