شماره ۱۷۴۴ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۷ تير
صفحه را ببند
«اهدای خون» خدمت به مردم است

«محمد فرامرزی» نام یکی از اهداکنندگان مستمرِ خون است. او فرهنگیِ بازنشسته و اهل خراسان‌رضوی است. فرامرزی از انگیزه‌ خود برای اهدای خون می‌گوید: «من دنبال انجام کار خیرخواهانه‌ام؛ کاری که در راستای خدمت به مردم باشد. برای همین سال‌هاست که خون اهدا می‌کنم.»
این داوطلبِ قوچانی که نزدیک به 20سال سابقه حضور در جمعیت هلال‌احمر را دارد، ادامه می‌دهد: «همیشه دغدغه‌ کسانی را دارم که به خون نیازمندند. فکر می‌کنم با اهدای داوطلبانه و مستمرِخون می‌توانم قدم کوچکی برای حال خوبِ دیگران بردارم. این چیزی است که من را از لحاظ روحی تقویت می‌کند و برایم یک انگیزه‌ اساسی محسوب می‌شود.»
آقای فرامرزی توضیح می‌دهد: «از همان ابتدای عضویتم در هلال‌احمر، کار اهدای خون را آغاز کردم. حالا سالی چندبار خون می‌دهم. سالی نشده که حداقل یک‌بار این فعالیت را انجام ندهم. اهدای خونِ من، یک‌سری از اطرافیانم را تشویق کرده که به این کارِ خیر علاقه‌مند شوند و بعضا با من در مراکز اهدای خون حاضر شوند.» او در ادامه اضافه می‌کند: «من معمولا لیالی قدر یا اربعین خون اهدا می‌کنم. اعتقادات مردم به ‌شکلی است که در این شب‌ها علاقه‌ بیشتری برای کار نیک از خود نشان می‌دهند. آدم‌ها در این‌ شب‌ها با تعلقات دنیوی کاری ندارند و با شادکردن دیگری، شاد می‌شوند.»
محمد فرامرزی در پایان به دیگر فعالیت‌های خود در جمعیت هلال‌احمر اشاره می‌کند: «من در کنار اهدای خون، به‌طور داوطلبانه در دیگر برنامه‌های هلال‌احمر هم مشارکت داشته‌ام. برای نمونه، در جلسات تبلیغی برای جذب خیّران و اعضای داوطلب حضور پیدا کرده‌ام. زمانی هم که در مدارس حاضر می‌شدم، مسئول جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی بودم. این کمک‌ها پس از جمع‌آوری در اختیار جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی قرار می‌گرفت و آنها هم کمک‌ها را بنا به ضرورت در اختیار آسیب‌دیدگان و محرومان قرار می‌دادند.»


تعداد بازدید :  713