شماره ۱۷۴۴ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۷ تير
صفحه را ببند
با کارگاه‌های آموزشی جمعیت هلال‌احمر‌آشنا شویم
7 فرصت تابستانی برای آموختن

شهروند| اهميت دوره‌هاي آموزش عمومي در آموزش فكري نسل جوان بر كسي پوشيده نيست؛ آموزش‌هایی که هم می‌تواند در ارتقای دانش عمومی جوانان موثر باشد و هم شرایطی را برای ایمن‌سازی آنان از آسیب‌های اجتماعی فراهم آورد. به همین منظور در سال‌های اخیر یکی از فعالیت‌های «ان‌جی‌او»‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در کشور ما برگزاری کارگاه‌های مختلف همچون کارگاه پیشگیری از ایدز و اعتیاد بوده است. جمعیت هلال‌احمر هم یکی از سازمان‌های مردم‌نهادی است که با ورود به عرصه آموزشی کشور توانسته در ارتقای دانش عمومی جامعه معین و همیار نظام آموزشی کشور باشد. برگزاری چنین دوره‌هایی برای ارتقای توان امدادی اعضا بسیار لازم است و جوانان عضو تیم سحر باید مطالعات تخصصی خود در این بخش را افزایش دهند تا با افزایش سطح آگاهی و مهارت خود نقش کارآمدتری در بحران‌ها ایفا کنند.
کارگاه آموزشی شیوه برپایی چادرهای راپل
کارگاه آموزشی شیوه برپایی چادرهای بزرگ (250 نفره) امدادی جمعیت هلال‌احمر که با عنوان چادرهای راپل معرفی شده‌اند ویژه امدادگران، نجاتگران و اعضای جوان جمعیت هلال‌احمر برگزار می‌شود.
کارگاه آموزشی حمایت روانی از کودک در بلایا
هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی حمایت روانی از کودک در بلایا، تربیت و تقویت تیم‌های متخصص در بلایا، ارایه خدمات حمایت روانی به کودکان آسیب‌دیده در حوادث طبیعی و توانمندسازی روحی و روانی اعضا برای امدادرسانی در حوادث غیرمترقبه است. این طرح توسط تیم‌های سحر با هدف حمایت روانی پس از بلایا توسط اعضای سازمان جوانان در سطح کشور راه‌اندازی شده که کارگاه آموزشی حمایت از کودکان در شرایط اضطراری یکی از سرفصل‌های آموزشی این تیم است. .
کارگاه آموزشی تفکر خلاق ویژه اعضای کانون طلاب
کارگاه آموزشی دوره مهارت‌های زندگی ویژه کانون طلاب جامعه الزهرا(س) و مربیان غنچه‌های هلال‌احمر با موضوع تفکر خلاق برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این دوره آموزش مهارت‌های هفتگانه زندگی به اعضای کانون طلاب و مدیران و مربیان کانون غنچه‌های مرکز علوم اسلامی طلاب است. در این کارگاه آموزشی اعضا با مهارت‌هایی ازجمله خودآگاهی، همدلی، تفکر انتقادی و مهارت تفکر خلاق، مهارت‌های برقراری ارتباط موثر، جرأت‌مندی، مقابله با استرس، مهارت‌های کنترل خشم، حل مسأله و تصمیم‌گیری آشنا شدند.
کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی ویژه مادران غنچه‌های هلال
دوره مهارت‌های زندگی با موضوع «کودک امروز، امید فردا» با حضور مادران غنچه‌های هلال در هلال‌احمر برگزارمی شود. با توجه به اهمیت آموزش و آگاهی‌بخشی در زمینه مهارت‌های زندگی که نیاز امروز جامعه ماست، این دوره آموزشی به همت واحد امور جوانان گرمسار و با هدف ارتقای سطح آموزش عمومی و زمینه‌سازی در بهبود مهارت‌های زندگی مادران برگزار شد.
برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد
دوره توانمندسازی اعضای سازمان جوانان در زمینه پیشگیری از اعتیاد پیرو تفاهمنامه میان سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر و ستاد مبارزه با مواد مخدر دوره جدیدی از کارگاه‌های توانمندسازی اعضای سازمان جوانان در زمینه پیشگیری از اعتیاد است. سازمان جوانان شبکه‌ای به هم پیوسته از اعضای جوان داوطلب دارد که به صورت مویرگی در سطح کشور فعال هستند و این شبکه می‌تواند نقش بسیار موثری برای آگاه‌سازی جامعه در زمینه پیشگیری از اعتیاد داشته باشد.
برگزاری کارگاه آموزش راه‌های پیشگیری از ایدز
با مشارکت اعضای کانون‌های دانشجویی و جوانان کارگاه‌های آموزشی با هدف آشنایی جوانان با بیماری ایدز و راه‌های انتقال و پیشگیری از آن در جمعیت هلال‌احمر برگزار می‌شود. شعار این مجموعه درخصوص ایدز «درمان HIV کلید پیشگیری است. بیماران را برای درمان حمایت کنیم» است که معتقدند حمایت از درمان بیماران در کاهش ابتلا به بیماری موثر است.
برگزاری کارگاه آموزشی ترویج ازدواج سالم
با همکاری سازمان جوانان جمعیت و معاونت بهداشتی استان‌ها، کارگاه آموزشی ترویج ازدواج سالم جوانان با حضور در جمعیت هلال احمر برگزار می‌شود. این کارگاه آموزشی که با استقبال اعضای فعال در کانون‌های مختلف برگزار شد، به ارایه مباحثی همچون ازدواج سالم، باید‌ها و نباید‌ها و مهارت‌های ازدواج، ملاک‌های انتخاب همسر، دوره نامزدی و اهداف آن، اشتباهات عمده هنگام انتخاب همسر، توجه به ویژگی‌های قابل تغییر و غیرقابل تغییر افراد، اهمیت نشان دادن خود واقعی، کنترل روابط عاطفی و… پرداخت.


تعداد بازدید :  601