شماره ۴۵۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۵ آذر
صفحه را ببند
اخبار جهان

شبه‌نظامیان لیبی بندر نفتی سدره را تصرف کردند
نیروهای شبه‌نظامی «فجر لیبی» ادعا کردند که کنترل بندر نفتی السدره را به دست گرفته و در جریان درگیری‌ها در نزدیکی شهر زواره 16 تن کشته و بیش از 30 تن زخمی شدند. این درگیری‌ها همچنین به بسته شدن گذرگاه مرزی تونس و متوقف شدن فعالیت بندر السدره منجر شد.
به گزارش الجزیره حملات نیروهای فجر لیبی به حوزه‌های نفتی لیبی همچنان ادامه دارد. این حملات در پی آن رخ داد که خلیفه حفتر به نیروهای فجر لیبی 24 ساعت مهلت داد تا به‌طور مسالمت‌آمیز این گذرگاه مرزی را به نیروهای حفتر تحویل دهند اما نیروهای فجر لیبی با تحویل آن مخالفت کردند که در نتیجه آن، درگیری‌ها میان طرفین بالا گرفت.

پیش‌نویس قطعنامه پایان اشغالگری اسراییل امروز به شورای امنیت می‌رود
یک مقام ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین می‌گوید این سازمان روز چهارشنبه پیش‌نویس قطعنامه پایان اشغالگری رژیم‌ صهیونیستی در کرانه باختری و قدس شرقی را به شورای امنیت سازمان ملل می‌برد؛ قطعنامه‌ای که ضرب‌الاجلی 2ساله را برای خروج صهیونیست‌ها از اراضی اشغالی تعیین می‌کند.  
«محمود الهباش»، مشاور امور مذهبی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که این تشکیلات پس از نشست خود در رام‌الله تصمیم گرفت بعد از نشست امروز میان جان کری، وزیر خارجه آمریکا و وزرای خارجه عرب و همچنین وزرای خارجه اروپا برای تصویب قطعنامه پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی به شورای امنیت مراجعه کند.
 اگر این قطعنامه شکست بخورد یا آمریکا از حق وتو علیه آن استفاده بکند، از پارلمان‌های اروپایی و دیگر پارلمان‌ها خواسته می‌شود تا اقداماتی را اتخاذ کنند.
«جمیل شحاده»، عضو کمیته مرکز سازمان آزادیبخش فلسطین نیز تصریح کرد که مقامات رام‌الله تصمیم به دیدار با تمامی طرف‌های ذیربط طرح فلسطینی عربی به رسمیت شناختن کشور فلسطین و در رأس آنها فرانسه به‌عنوان نماینده مجموعه اروپایی در شورای امنیت گرفته‌اند و در هر حال، درخواست فلسطین روز چهارشنبه به شورای امنیت ارایه خواهد شد.


تعداد بازدید :  376