شماره ۴۵۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۵ آذر
صفحه را ببند
روی خط خبر

وکیل کارگران در پرونده تأمین اجتماعی: بیش از ۱۵۰ متهم در پرونده تأمین اجتماعی وجود دارد
رضا جعفری، وکیل سعید مرتضوی، روز گذشته در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایلنا اعلام کرد که هنوز تاریخ جدیدی برای مراجعه مجدد به دادسرا به ما ابلاغ نشده است. او درحالی این خبر را اعلام کرد که حکم دیوانعالی کشور درباره موکلش
 سعید مرتضوی، مبنی بر انفصال دایم از خدمات قضایی و ٥‌سال انفصال از خدمات دولتی، ابلاغ شده است. او همچنین درخصوص جزییات پرونده مرتضوی پیرامون تخلفات وی در سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد: در این مورد آقای مرتضوی شخصا اطلاع‌رسانی خواهد کرد و قرار بر این شده که بنده در مورد جزییات پرونده صحبت کنم. همچنین چندی پیش اخباری منتشر شد مبنی بر این‌که وکیل مرتضوی مبلغ 15‌میلیون تومان هم به صورت غیرقانونی از موکلش دریافت کرده است که او در مورد موضوع شکایت از خود درخصوص دریافت پول به شکل غیرقانونی از مرتضوی گفت:  بنده نمی‌دانم بحث 15‌میلیون از کجا مطرح شده است. من به هیچ وجه این پول را دریافت نکردم و تا این لحظه هم شکایتی بابت این مسأله از من مطرح نشده است.
از سوی دیگر خلیل بهرامیان، وکیل گروهی از کارگران در پرونده اتهامات مرتضوی در زمان ریاست وی بر سازمان تأمین اجتماعی جزییات جدید از این پرونده را منتشر کرد و گفت که پرونده تخلفات سازمان تأمین اجتماعی در دوران ریاست مرتضوی بسیار پیچیده و سنگین است و بیش از ۱۵۰ متهم در این پرونده وجود دارند که تمامی این افراد نیز کسانی هستند که به نوعی با همراهی مرتضوی اقدام به برداشت غیرقانونی از صندوق تأمین اجتماعی کرده‌اند. خلیل بهرامیان در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به پرونده تخلفات مرتضوی در سازمان تأمین اجتماعی گفت: بحث گرفتن استعلام‌ها در این پرونده موضوعی غیرطبیعی‌ نیست. در هر پرونده‌ای قاضی یا بازپرس در صورتی که نیاز باشد دستور تحقیقات یا استعلام‌هایی را می‌دهد.
وی ادامه داد: مرتضوی برای خود حاشیه امنی تصور کرده بود که این ذهنیت روزبه‌روز درحال فروریختن است. خوشبختانه بازپرس این پرونده مطابق قانون درحال تکمیل تحقیقات خود است. وکیل کارگران در پرونده کهریزک تأکید کرد: پرونده تخلفات سازمان تأمین اجتماعی بسیار پیچیده و سنگین است و بیش از ۱۵۰ متهم در این پرونده وجود دارد که تمامی این افراد نیز کسانی هستند که به نوعی اقدام به برداشت غیرقانونی از صندوق تأمین اجتماعی کرده‌اند. وی با اشاره به این‌که حداقل باید یک یا دو‌سال روی این پرونده سنگین کار شود، گفت: به‌طور مثال در مورد مبالغی که به شکل غیرقانونی از بانک رفاه برداشت شده، نمی‌توان جزییات را به‌سادگی درآورد و رسیدن به این مسأله زمان‌بر است.
بهرامیان افزود: براساس گزارش تحقیق و تفحص مجلس از مرتضوی اعلام جرم کرده‌ایم. به‌هرحال برای این کار، کارشناسان امر نیز باید نظر بدهند. وکیل کارگران در پرونده کهریزک با اشاره به این‌که در جریان تحقیقات این پرونده ممکن است مرتضوی یا سایر متهمان هر لحظه به دادسرا احضار شوند، خاطرنشان کرد:  به نظر من تازه کار دادسرا و بازپرس با مرتضوی آغاز شده است. متأسفانه برخی از افراد که بیم آن را دارند دستشان رو شود، نسبت به این پرونده فشارهای زیادی را وارد می‌کنند.

وکیل کارگران در پرونده تأمین‌اجتماعی: بیش از ۱۵۰ متهم در پرونده تأمین‌اجتماعی وجود دارد
رضا جعفری، وکیل سعید مرتضوی، روز گذشته در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایلنا اعلام کرد که هنوز تاریخ جدیدی برای مراجعه مجدد به دادسرا به ما ابلاغ نشده است. او درحالی این خبر را اعلام کرد که حکم دیوانعالی کشور درباره سعید مرتضوی، موکلش مبنی بر انفصال دایم از خدمات قضایی و ٥‌سال انفصال از خدمات دولتی، ابلاغ شده است. او همچنین درخصوص جزییات پرونده مرتضوی پیرامون تخلفات وی در سازمان تأمین‌اجتماعی عنوان کرد: در این مورد آقای مرتضوی شخصا اطلاع‌رسانی خواهد کرد و قرار بر این شده که بنده در مورد جزییات پرونده صحبت کنم. همچنین چندی پیش اخباری منتشر شد مبنی بر این‌که وکیل مرتضوی مبلغ 15‌میلیون تومان هم به صورت غیرقانونی از موکلش دریافت کرده است که او در مورد موضوع شکایت از خود درخصوص دریافت پول به شکل غیرقانونی از مرتضوی گفت: بنده نمی‌دانم بحث 15‌میلیون از کجا مطرح شده است. من به هیچ‌وجه این پول را دریافت نکردم و تا این لحظه هم شکایتی بابت این مسأله از من مطرح نشده است.
از سوی دیگر خلیل بهرامیان، وکیل گروهی از کارگران در پرونده اتهامات مرتضوی در زمان ریاست وی بر سازمان تأمین‌اجتماعی جزییات جدید از این پرونده را منتشر کرد و گفت که پرونده تخلفات سازمان تأمین‌اجتماعی در دوران ریاست مرتضوی بسیار پیچیده و سنگین است و بیش از ۱۵۰ متهم در این پرونده وجود دارند که تمامی این افراد نیز کسانی هستند که به نوعی با همراهی مرتضوی اقدام به برداشت غیرقانونی از صندوق تأمین‌اجتماعی کرده‌اند. خلیل بهرامیان در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به پرونده تخلفات مرتضوی در سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: بحث گرفتن استعلام‌ها در این پرونده موضوعی غیرطبیعی‌ نیست. در هر پرونده‌ای قاضی یا بازپرس در صورتی که نیاز باشد دستور تحقیقات یا استعلام‌هایی را می‌دهد.

 


تعداد بازدید :  343