شماره ۴۵۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۵ آذر
صفحه را ببند
پدیده اباذریسم و دفاع سیاسی در فضای مجازی

1- احمد پورنجاتی نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم در صفحه شخصی‌اش در فیس‌بوک نوشت: «ما ملتی هستیم كه در «گیج كردن» همه انواع دانشمندان به‌ویژه در رشته‌های انسان‌شناسی، مردم‌شناسی، جامعه‌شناسی، روانشناسی و البته «ناشناسی»، مهارت حیرت‌انگیزی داریم؛ این را برای آن عزیزانی گفتم كه در تحلیل برخی حوادث این روزها، دچار «پدیده اباذریسم و آنتی اباذریسم»   نشوند!
2- سایت ندای ایرانیان متعلق به صادق خرازی از موسسان حزب ندای ایرانیان، در سرمقاله روز گذشته خودش نوشت: «یکی از تفسیرهای غیرواقعی که از ندای ایرانیان توسط برخی رسانه‌های نه چندان مطلع مطرح می‌شود، نمایه‌ای از رقابت و رویارویی دکتر محمدرضا عارف و حامیان او با ندای ایرانیان و اعضایش است! این تحلیل غیرواقعی درحالی به شکل موکد و چندباره مطرح می‌شود که پیش از این هم محمدرضا عارف حمایت خود را از تأسیس حزب ندای ایرانیان اعلام کرده و هم این‌که در مواضع و عملکرد حزب تازه تأسیس ندای ایرانیان هیچ نشانی از تضاد با عارف و فعالان نزدیک به وی مشاهده  نمی‌شود.»
3- سایت دولت بهار نزدیک به محمود احمدی‌نژاد در مطلب ویژه روز گذشته خود با عنوان «مذاکره با ملت پس از ناامیدی از متقاعد کردن غرب!» نوشته است: «مقدار یارانه نقدی همچنان ثابت مانده و هیچ اراده‌ای برای کمک به ملت از محل افزایش پرداخت یارانه وجود ندارد. یارانه نقدی زمانی به‌طور متوسط یک‌چهارم حقوق دریافتی کارمندان بود و امروز باثابت نگه داشتن آن به کمتر از یک‌دهم دریافتی آنها تبدیل شده است. دولت برای دومین ‌سال متوالی می‌خواهد مالیات بر ارزش افزوده را که در دولت قبل سالیانه یک‌درصد افزایش می‌یافت برای دومین ‌سال متوالی دو‌درصد افزایش دهد. مردم در‌ سال 94 عملا با پرداخت 10درصد مالیات بر ارزش افزوده، در ماه چیزی بیش از یارانه دریافتی را به جیب دولت برمی‌گردانند و در عمل پاسخ مناسبی از مخالفت 97‌درصدی خود، با انصراف از یارانه، دریافت کرده‌اند. افزایش قیمت بنزین، آب، برق، تلفن و گاز نیز در دستورکار دولت قرار گرفته و با آغاز‌ سال جدید احتمالاً عملیاتی خواهد شد. این افزایش‌ها درحالی است که درآمد حاصل از آن مستقیم به جیب دولت اضافه می‌شود.»
این درحالی است که در این مطلب هیچ اشاره‌ای به بهای نفت در دولت احمدی‌نژاد و مقایسه درآمدهای نفتی آن دوره با دوره فعلی نشده است.

 


تعداد بازدید :  280