شماره ۴۵۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۵ آذر
صفحه را ببند
احزاب

موسوی‌لاری، مجمع روحانیون مبارز| به نظرم احزاب جدید می‌توانند نیروهای اصلاح‌طلب را جذب کنند و آنهایی که تا به حال در حزبی نبودند یا بوده‌اند ولی به دلایلی در حزبشان نتوانسته‌اند فعالیت کنند می‌توانند آنها را سامان دهند. منتها ندا یک حزب مانند همه احزاب است، اساسنامه و مرامنامه دارد. قاعدتا نه مدعی فراگیر بودن همه گرایشات اصلاح‌طلبی است نه این امر واقعی است که او نماینده همه احزاب اصلاح‌طلب است. بخشی از فعالان اصلاح‌طلب در این حزب حضور دارند. ما دلمان می‌خواهد ندا خطوط کلی اصلاح‌طلبی را رعایت کند اما برای موضوعات خاص هم ممکن است سلایق خاص خودشان را داشته باشند. بودن این احزاب به شرط این‌که توانمندی‌هایشان را افزایش دهند مفید است. متاسفانه احزاب ما در جمهوری اسلامی استانداردهای لازم را ندارند و تلاش نکردند استانداردهایشان را بالا بیاورند، ندا اگر استانداردهای حزبی را بالا ببرد می‌تواند موفق باشد. (ایرنا)
زمانی‌قمی، عضو هیأت‌مدیره بنیاد باران| مهم‌ترین راهبرد اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده مجلس، اتحاد و انسجام در جریان درون اصلاحات است. همچنین ما به تصمیمات حوزه‌های انتخابیه که جریان اصلاح‌طلب در آن‌جا فعال هستند، احترام می‌گذاریم و تصمیمی خارج از نظر آنها گرفته نخواهد شد. اصلاح‌طلبان‌ سال 92 با هم تعامل کردند و با همان روش و فرمول در انتخابات مجلس نیز عمل خواهند کرد. اصلاح‌طلبان در همه حوزه‌ها به کمک دولت آمده‌اند، هرچند انتظاری از دولت هم نداشته‌اند ولی کمک به دولت را وظیفه خود می‌دانیم. اصلاح‌طلبان این را دریافته‌اند كه وحدت آنها به سود ملت است. به خوبی دریافته‌اند كه در شرایط حساس باید متحد و با خواست ملت همسو شوند. از سوی دیگر از ماجراهای گذشته درس عبرت گرفته‌اند و تمایل دارند طوری رفتار كنند كه ناكامی‌های گذشته تكرار نشود و به همین جهت، با بلوغ و پختگی بیشتری فعالیت می‌كنند. (ایلنا)
جعفر شجونی، عضو ارشد حزب موتلفه| نیروهای اصولگرا در این دوره همگرا و متحد می‌شوند و در اتفاقات آینده ازجمله انتخابات چه مجلس و چه خبرگان رهبری سربلند و پیروز خواهند شد. اصولگرایان در انتخابات مجلس حتما لیست واحدی ارایه می‌دهند. بنده هر سه، چهار روز به یک استان سفر می‌کنم و مردم اصولگراها را می‌شناسند. دراین مدت، همچنین دیدیم که مارهای خفته در خواب زمستانی سر بلند کردند و حریم مقدس جمهوری اسلامی را لکه‌دار کردند که همه این اتفاقات بهترین دلیل و نتیجه این بود که اصولگرایان در انتخابات کمی شل آمدند و این‌گونه سفت خوردند. (خبرآنلاین)


تعداد بازدید :  354