شماره ۴۵۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۵ آذر
صفحه را ببند
دبیرکل زنان نواندیش:
وزارت کشور کمک ویژه‌ای به احزاب نکرده است

مجموعه وعده‌های وزارت کشور برای فعالیت احزاب در کشور از احیای خانه احزاب گرفته تا تعیین معاون سیاسی وزیر کشور، موجب شده احزاب و فعالان سیاسی نتوانند تحلیل‌هایی دقیق و شفاف را از فضای فعالیت‌های سیاسی ارایه کنند. فاطمه راکعی، دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش در همین راستا معتقد است که عدم پاسخگویی شفاف مسئولان وزارت کشور موجب ایجاد فضایی مبهم برای فعالیت شده است.
 ‌  خانم راکعی، عملکرد وزارت کشور را تاکنون چطور دیده‌اید؟ آیا به وعده‌هایی که داده، از احیای خانه احزاب گرفته تا تعیین معاون سیاسی همسو با دولت، عمل کرده است؟
وزارت کشور سعی کرده است که به وعده‌هایش عمل کند اما این‌که تا چه اندازه در این راستا موفق بوده است، سوال‌برانگیز است. گمان می‌کنم وزارت کشور ایده‌های خوبی را دنبال می‌کند که باید به مرحله اجرا نزدیک‌تر کند و فقط داشتن ایده کافی نیست. ابتدا قدم‌های خوبی برداشته شد و همان جلساتی که با احزاب گذاشته شد، بسیار ما را امیدوار کرد چراکه برخوردی اصولی بود. اما در مورد معاون سیاسی ما هم این سوال را داریم که چرا تاکنون معاون سیاسی تعیین نشده است؟ حضور معاون سیاسی با توجه به نزدیک شدن به انتخابات آتی مجلس بسیار حایز اهمیت است.
 ‌  به نظر شما فضای شفافی برای فعالیت احزاب وجود دارد؟
حقیقت این است که وزارت کشور کار خاصی را در کمک ویژه به احزاب نکرده است. مثلا یارانه‌های احزاب هنوز وضعیتش معلوم نیست. یارانه احزاب هم باید توسط خانه احزاب پیگیری شود که خانه احزاب هم هنوز شکل نگرفته است. از طرفی فضا هنوز برای برخی احزاب تعطیل شده مبهم است. و آنها درباره چرایی انحلال‌شان سوال دارند که تاکنون هم پاسخی نگرفته اند. این فضا شفاف نیست ولی تنها نکته مثبتی که وجود دارد این است که وزارت کشور مانع تراشی نمی‌کند. یعنی شاید وضع کُند پیش رود که بخشی از آن هم به احزاب بر می‌گردد اما حداقل مانع‌تراشی نمی‌کند. چراکه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان هر دو مشغول فعالیت‌های انتخاباتی هستند.


تعداد بازدید :  145