شماره ۱۷۳۸ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۰ تير
صفحه را ببند
اوقات طلایی تابستانی

|  رویا ذوالفقاری|   عضو داوطلب|

نخستين چیزی که با شنیدن کلمه «تابستان» به ذهن‌ها خطور می‌کند، تعطیلی و فراغت است؛ فراغت از ‏تحصیل و امتحانات دانشگاه و یک‌عالمه فرصت برای انجام کارهایی که شاید در طول‌‌سال وقت و مجال ‏کافی برای انجام‌دادنش مهیا نباشد و تابستان با روزهای بسیار طولانی‌اش این امکان را فراهم می‌کند.
مخصوصا برای نوجوانان و جوانانی که در این اوقات فراغت بمب انرژی مثبت می‌شوند و دنبال ‏مکان‌‌ها و محیط‌هایی برای تخلیه آن می‌گردند؛ جایی که علاوه بر تخلیه این شور و نشاط جوانی، باعث ‏رشد و شکوفایی صفات خداوندی که در ذات هر انسانی‌ است، شود. سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر ‏یکی از آن محیط‌هایی است که این شور و هیجانِ طبیعیِ دوران جوانی را به خوبی مدیریت و در جهت ‏بالندگی هر چه بیشتر روح بزرگ انسانیت مسیردهی می‌کند. جایی که نوع‌دوستی و بشردوستی سرلوحه ‏فعالیت‌های آن است و آرمان‌های امن و ایمن آن هم جنبه‌های فیزیکی - جسمی و هم جنبه‌های روحی - ‏روانی جوانان را غنی و سیراب می‌کند. مدیریت این هیجانات و انرژی دوران جوانی اگر به درستی ‏انجام نشود و در مسیر الهی قرار نگیرد، یقینا منجر به اتفاقات ناگواری خواهد شد که شاید سالیان‌سال ‏پشیمانی و عوارض ناگوار آن همراهِ زندگی شخص شود. پس اهمیت پرداختن به آن، نه دوچندان که ‏صدچندان است.
جوانان داوطلب هلال‌احمر که به خوبی جایگاه خود را به‌عنوان یک انسان صلح‌دوستِ جامعه بشریت ‏شناخته‌اند، با برنامه‌های ویژه این ایام علاوه بر گذراندن اوقات طلایی تابستانی، شور و انرژی خود را ‏مدیریت و اندوخته معنوی نیز کسب می‌کنند و نمی‌گذارند حتی کمتر از ذره‌ای این شور و نشاط هرز ‏رود، چرا که برای لحظه لحظه گذران این ایام جوانی باید پاسخگویی خالق مهربانی‌ها باشند.‏


تعداد بازدید :  657