شماره ۱۷۳۸ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۰ تير
صفحه را ببند
نماینده دادستان از نفوذ یک روحانی در پرونده بانک سرمایه خبر داد در دادگاه روحانیت اعلام جرم می‌کنیم
پای یکی از روسای ادوار مجلس به پرونده دادگاه بانک سرمایه باز شد

هجدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه رسیدگی به مفاسد و جرایم اقتصادی روز گذشته به ریاست قاضی مسعودی مقام به صورت علنی برگزار شد و به جهت طرح برخی مسائل، بازتاب‌های گسترده در خبرگزاری‌ها داشت؛ ازجمله جملات نماینده دادستان درباره نفوذ یک روحانی در پرونده فساد بانک سرمایه. در ادامه بخش‌هایی از مهمترین صحبت‌های مطرح‌شده در دادگاه را می‌خوانید.
نماینده دادستان: «تسهیلات اعطایی به شرکت جاوید گشت هیرمند که آقای ضیایی می‌گوید در ۶۰‌میلیارد آن نقش دارد، به این صورت است که مصوبه هیأت‌مدیره مورد نظر ما است و این‌جا منشأ مفسده ۱۳۰‌میلیارد است که مصوبه آن را آقای ضیایی صادر کرده بود. یکی از شرکت‌های آقای ضیایی خرج‌کردن چک در دست بود. او پول را در حساب خود نگه نمی‌داشت و با شناختی که از آقای ضیایی دارم، هیچ‌وقت ما حرف او را قبول نمی‌کنیم. متهم ضیایی دیروز در دفاعیات خود گفت که ما مجمع تشکیل دادیم و زیان بانک سرمایه را نشان دادیم در حالی ‌که باید بگویم شما درواقع نتوانستید زیان بانک سرمایه را بپوشانید. متهم ضیایی می‌دانست دنبال چه کسانی باشد. او به خوبی مدیریت می‌کرد و اطلاعات را جمع‌آوری می‌کرد که باعث جلب اعتماد ما می‌شد، اما ما هر گاه به آقای ضیایی اعتماد کردیم به بن‌بست خوردیم.»
قاضی: «شما با این سن کم دایما عضو هیأت‌مدیره بسیاری از شرکت‌ها بودید. کسانی که شما را چینش کردند را نام ببرید. در جلسه دیروز شما 10‌درصد فساد را گفتید و ۹۰‌درصد را پنهان کردید. ماجرای ده و هفتصد چیست؟ آن را از کجا آورده‌اید، آن واریز‌ها به درد ما نمی‌خورد، تحصیل مال نامشروع را به شخص برنمی‌گردانند متعلق به دولت است، منشأ آن چک مجرمانه است.»
متهم (ضیایی): «ده و هفتصد را از همین محل مثل هدایتی آوردم.»
قاضی: «سند واریزی چیست؟ به نام چه کسی است؟»
متهم: «چک به نام رئیس دفتر یکی از روسای ادوار مجلس است.»
نماینده دادستان: «جابر بیرقی کیست؟ شما در ماجرای قیر نقش مستقیم داشتید، توضیح بدهید که چرا کار قیر و نفتی می‌کردید؟ با شخصی که آقای خانی از او به‌عنوان ناظر تعبیر کرد و خود را مدعی در کشور می‌داند و متهم ضیایی هم پرداخت‌هایی به او داشته است، خدمت آن فرد عرض می‌کنم به‌زودی علیه او در دادگاه روحانیت اعلام جرم خواهم کرد و خطاب به آن آقا ما می‌گوییم دریافت‌هایی که از آقای ضیایی داشتید را سریعا برگردانید.»


تعداد بازدید :  281