شماره ۱۷۳۸ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۰ تير
صفحه را ببند
فیلم‌هایی هولناک در فضای مجازی از سرقت و ربودن دو زن حکایت می‌کنند
آدم‌ربایی کوی سعدی در روز روشن

شهروند| فیلم‌های دوربین مداربسته این‌بار صحنه‌ ترسناک ربودن یک زن جوان در روز روشن را ثبت کرد. سکانس‌هایی که حالا به یک ویدیوی پربازدید در فضای مجازی تبدیل شده است. زن جوانی درحال گذر از یکی از کوچه‌های اهواز است. دو خودروی پراید سفید از مقابل رد می‌شوند و پشت آنها یک سمند خاکستری با سرعتی کم عبور می‌کند. وقتی خودروهای پراید از آن‌جا رد می‌شوند، خودروی سمند، راهش را کج می‌کند و سد راه زن جوان می‌شود؛ زن جوانی که سراسیمه و با ترس فرار می‌کند. سرنشینان این خودروی سمند که دو نفر هستند، از خودرو پیاده می‌شوند و به سرعت این زن را تعقیب می‌کنند. آنها دست‌بردار نیستند. زن جوان که بشدت ترسیده، مقابل یک خانه که کنارش هم خرابه است، می‌ایستد. دو سرنشین خودروی سمند، این زن را گرفته و در روز روشن او را سوار خودرو می‌کنند. راننده هم با سرعت از آن‌جا متواری می‌شود. بعد از رفتن این آدم‌رباهاست که چهار مرد خود را به داخل کوچه می‌رسانند، اما دیر می‌رسند و کسی نمی‌تواند مانع این آدم‌ربایی شود.
دوربین مداربسته یکی از خانه‌های اطراف سکانس به سکانس این آدم‌ربایی عجیب را ضبط کرده و حالا این فیلم در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌چرخد؛ فیلمی که پلیس اهواز  هم به آن واکنش نشان داد و اعلام کرد که مسببان این حادثه تحت تعقیب قرار دارند و به‌زودی هم دستگیر می‌شوند. با این‌حال، پلیس این حادثه هولناک را  آدم‌ربایی نمی‌داند و معتقد است که آن‌چه قبل از غروب سه‌شنبه در محله کوی سعدی اهواز رخ داده است، صرفا یک سرقت بوده است. سرهنگ جلیل زبیدی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان با اشاره به این حادثه و انتشار تصاویر آن در فضای مجازی گفت: «با بررسی‌هایی که توسط پلیس آگاهی انجام شده، موضوع صرفا برای سرقت بوده و مالباخته در کمتر از پنج دقیقه از خودرو پیاده شده است.» به گفته او، در این حادثه تنها طلا و زیورآلات زن جوان از سوی سرنشینان سمند به سرقت رفته است: «برابر اظهارات مالباخته، سارقان ۶ عدد النگو از او به سرقت برده و بدون هیچ‌گونه آزار و اذیتی او را از خودرو پیاده کرده‌اند.» البته معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان از به دست آمدن سرنخ‌هایی درخصوص این پرونده و دستگیری قریب‌الوقوع هر سه متهم این پرونده هم خبر داد. در همین حال، برخی شنیده‌ها درباره این حادثه حاکی از آن است که سارقان زن جوان را پس از به سرقت بردن طلاهایش در منطقه‌ای خلوت و دورافتاده رها کرده‌اند. همچنین خودروی سمندی هم که این دزدی در روز روشن با آن انجام شده، سرقتی بوده است.
اما مشابه همین حادثه هم شامگاه 13 تیر  رخ داد. در این حادثه هم زن جوانی که چادر به سر دارد، در حاشیه یک خیابان درحالی‌که کالسکه بچه به دست دارد، طعمه سه پسر جوان که  سوار بر موتورسیکلت هستند، می‌شود. این مردان به این زن نزدیک می‌شوند و در یک لحظه با حمله‌ور شدن به او، طلاهایش را به سرقت می‌برند، بی آن‌که به کالسکه و بچه‌ای که داخلش هست، توجه کنند. کالسکه به سمت راست حرکت می‌کند، اما سارقان حتی تلاش نمی‌کنند این کالسکه را نگه دارند  و بلافاصله از محل حادثه دور می‌شوند. این‌طور که در این تصاویر مشخص است، زن جوان با ترس و دلهره در کنار خیابان می‌ایستد و تنها نظاره‌گر رفتار خشن دو مرد جوانی است که سعی دارند به زور زیورآلات او را به سرقت ببرند. پس از آن هم که سارقان از محل متواری می‌شوند، چند رهگذر خودشان را برای کمک به زن جوان می‌رسانند که دیگر فایده‌ای ندارد. مشخص نیست تصاویر از چه دوربینی ضبط شده است و تنها چیزی که واضح است تاریخ ثبت فیلم است که در 13 تیرماه ضبط شده است. این فیلم هم مشابه سرقت خشن اهواز خیلی زود در فضای مجازی دست‌به‌دست شد و حتی برخی رسانه‌ها هم آن را منتشر کردند، اما هنوز مشخص  نیست این اتفاق در کدام نقطه از کشور رخ داده است و این‌که سارقان دقیقا چه اموالی را از این زن به  سرقت برده‌اند. پلیس هنوز درباره این حادثه و فیلم منتشرشده مربوط به آن هیچ اظهار نظری نکرده است. 


تعداد بازدید :  431