شماره ۱۷۳۸ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۰ تير
صفحه را ببند
زنبیل

قیمت خودرو شکسته می‌شود
ایسنا| رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران گفت با عرضه خودروهای ناقص موجود در کف کارخانه‌های خودروسازی، شاهد شکسته‌شدن و ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو خواهیم بود. سعید موتمنی درباره وضع این روزهای بازار خودرو گفت: «آن‌طور که مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده‌اند، حدود ۱۹۰‌هزار دستگاه خودروی ناقص در کارخانه‌های خودروسازی است که این خودروها به تدریج تکمیل و وارد بازار می‌شود. با عرضه خودروهای ناقص، قیمت‌ها در بازار شکسته خواهد شد. درحال حاضر میزان خرید و فروش در بازار کم شده و خریدار بسیار کم است؛ لذا هرچه عرضه خودرو به این بازار بیشتر شود، بازار اشباع شده و قیمت‌ها شکسته خواهد شد. اکنون تنها خریداران واقعی در بازار هستند که به دلیل نیاز مبرم و فوری به خودرو، خرید انجام می‌دهند. این درحالی است که در مقابل، فروشنده در بازار بسیار زیاد شده است. دلالان نیز که به اشتباه وارد این بازار شده بودند، درحال خروج از این بازار هستند.»

ماجرای افزایش مبلغ قطع میان‌دوره چیست؟
ایسنا| کد ستاره ۱۰ ستاره ۱۱۷ مربع فقط سقف قطع میان‌دوره مشترکان دایمی را بالا می‌برد. پیرو انتشار مطالب نادرستی در شبکه‌های اجتماعی با موضوع بازپرداخت وجوه دریافتی از مشترکان خطوط دایمی همراه اول از طریق قبوض، اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد که کد «ستاره ۱۰ ستاره ۱۱۷ مربع» صرفا برای بالا بردن سقف قطع میان‌دوره مشترکان دایمی بوده و موجب بستانکاری مشترکان نمی‌شود. همراه اول تأکید کرده بدیهى است که این سرویس براى ایجاد تجربه بهتر براى مشترکان دایمى در میان‌دوره بوده و تسویه‌حساب قبوض با هر میزان مصرف در پایان دوره الزامى است. در این اطلاعیه آمده حساب کلیه کاربران همراه اول کاملا بر خط است و اگر مشترکی به هر دلیل، اضافه پرداخت داشته باشد، این مبلغ بلافاصله در حساب بستانکاری او منظور می‌شود و نیازی به گرفتن کد خاصی در این‌خصوص نیست.

ممنوعیت دریافت وجه نقد در دفاتر پستی
ایسنا| دریافت وجه نقد در کلیه دفاتر و باجه‌های شهری پست از اول شهریور ممنوع شد. بهزاد اقبال‌خواه، عضو هیأت‌مدیره شرکت ملی پست در یک پست توییتری نوشت: «با تلاش همکارانم در شرکت ملی پست، از اول شهریور دریافت وجه نقد در کلیه دفاتر و باجه‌های شهری پست ممنوع است و ارایه خدمات با کارت بانکی میسر خواهد بود.» در خبر دیگری اعلام شد که شرکت ملی پست، سرویس «مرکز تماس مشتریان» را به بخش خصوصی واگذار می‌کند. براساس فراخوان شرکت ملی پست «ایجاد و بهره‌برداری از سامانه‌ مرکز تماس مشتریان» برون‌سپاری خواهد شد. در فراخوان اعلام شده از سوی پست، در این مدل مشارکت، تأمین و ارایه زیرساخت‌های نرم‌افزاری برعهده شرکت‌کننده، بازاریابی، تأمین مشتری و توسعه کسب و کار برعهده طرفین است.


تعداد بازدید :  500