شماره ۱۷۳۸ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۰ تير
صفحه را ببند
همراه با پرفروش‌های نیویورک‌تایمز
خرچنگ‌ها دوباره آواز می‌خوانند

فهرست منتشرشده از پرفروش‌های داستانی نیویورک‌تایمز نشان می‌دهد که رمان «تابستان ‌سال ۱۹۶۹» نوشته «الین هیلدر برند» تنها برای یک هفته توانست جایگاه اول پرفروش‌های داستانی را حفظ کند و «جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» اثر «دلیا اونز»‌ مجددا در صدر فهرست پرفروش‌های داستانی قرار گرفت. نام «‌جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» در چهل و دومین هفته حضور خود همچنان در جایگاه اول به چشم می‌خورد.
رتبه دوم اما به رمان «عکس‌العمل شدید» نوشته «برد تور»‌ نویسنده پرفروش نیویورک‌تایمز و وال‌استریت ژورنال اختصاص دارد. بعضی از منتقدان رمان جدید «برد تور» را یکی از برترین آثار هیجان‌انگیز این نویسنده می‌دانند.
در رتبه سوم این فهرست رمان «تابستان‌ سال ۱۹۶۹» نوشته «الین هیلدر براند» قرار گرفته است. این رمان که پیشتر در جایگاه اول قرار گرفته بود، در هفته دوم حضور خود در فهرست پرفروش‌ها به سر می‌برد. هیلدر براند به نوشتن رمان‌های عاشقانه و عنوان ملکه داستان‌های تابستانی شهرت دارد، اما این‌بار موضوعی تاریخی را دستاویز نگارش داستان جدیدش کرده است. خانواده‌ لِوین در بحبوحه جنگ ویتنام اتفاقات متفاوتی را تجربه می‌کند. پسر خانواده در ویتنام است و دختر خانواده در اعتراضات خیابانی شرکت می‌کند. در این میان رازهای تاریکی وجود دارد که به تدریج برملا می‌شود و زندگی خانواده را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.
در رتبه چهارم این فهرست هم نام «دانیل استیل» نویسنده پرفروش و پرکار با اثری جدید به چشم می‌خورد. «استیل» پیشتر در ‌سال جاری با رمان «توفیق اجباری» در بین پنج رمان پرفروش هفتگی نیویورک‌تایمز قرار گرفته بود. رمان «قسمت اشیای گمشده» اثر جدید این نویسنده آکنده از عشق، مادرانگی و خانواده است که در هفته اول حضورش در رتبه چهارم فهرست قرار گرفته است. دانیل استیل‌ ۷۱ ساله هر سال حدود هفت کتاب مختلف عرضه می‌کند و همواره به‌عنوان یکی از پرکارترین نویسندگان جهان محسوب می‌شود.
«شهر دختران» نوشته الیزابت گیلبرت هم که در هفته نخست انتشار موفق شد در جایگاه دوم پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار بگیرد، پس از چهار هفته در رتبه پنجم ایستاد. ویوین موریسِ 89 ساله به مسیر زندگی‌اش می‌نگرد و قصه زندگی‌اش را از دهه 1940 میلادی، که روی صحنه تئاتر نیویورک مشغول به کار شد، برای خوانندگان روایت می‌کند.


تعداد بازدید :  694