شماره ۱۷۳۸ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۰ تير
صفحه را ببند
چهره‌های جدیدِ «نسیم» از راه می‌رسند
شهاب حسینی از اوایل مرداد با «شکرستان» و مهران غفوریان بعد از ماه صفر با «پاتوق» به تلویزیون می‌آیند

چند وقتی است که برنامه‌های شبکه نسیم برخلاف رویه همیشگی‌اش (!) خالی از چهره روی آنتن می‌رود. این شبکه تلویزیونی که بسیاری اوقات به انتخاب اول مخاطبان ایرانی تبدیل شده بود، حالا جای خود را به شبکه سه و چهره‌های عصر جدیدش داده است! مدیران این شبکه اما قصد دارند دوباره با استفاده از چهره‌ها دنبال‌کنندگان ازدست رفته‌شان را بازگردانند. برای همین محمد احسانی، مدیر شبکه نسیم از پخش برنامه «شکرستان» با روایت شهاب حسینی از اوایل مرداد خبر داده. به گفته احسانی، برنامه مهران غفوریان هم با نام «پاتوق» در مراحل نهایی تامین بودجه است و به تدریج و بعد از ماه صفر وارد چرخه تولید خواهد شد.
حضور فروتنانه شهاب حسینی در «شکرستان» با استقبال زیادی همراه شده است. مجموعه انیمیشن «شکرستان» پیش از این با صداپیشگی زنده‌یاد مرتضی احمدی تولید می‌شد. همه داستان‌های این انیمیشن در یک شهر قدیمی و خیالی اتفاق می‌افتد. هر قسمت، داستانی مجزا دارد که مردم شکرستان بنا به نیازهای دراماتیک هر قصه، در هر قسمت نقشی متفاوت برعهده می‌گیرند و داستان را شکل می‌دهند. قصه‌ها پس از ۸ ماه تحقیق و توسعه براساس داستان‌ها، ضرب‌المثل‌ها و قصه‌های قدیمی و عامیانه ایرانی-شرقی انتخاب و سپس با رویکردی مدرن و به‌روز نوشته شده است. در این شهر قدیمی و داستانی، هیچ‌کس در جایگاه خود نیست و تلاش شده تا با تغییر شکل تصویری و دراماتیک، شیوه‌ای اتخاذ شود که کوچک و بزرگ پس از خندیدن به طنز داستان‌ها، به فکر فرو روند و بیندیشند.
محمدرحیم لیوانی، مدیر مرکز پویانمایی صبا درباره حضور شهاب حسینی در شکرستان گفته: «باید از شهاب حسینی تشکر کرد که به جای این‌که نگران جایگاهش باشد، ریسک کرده است. اگر خود را به جای بازیگری که تا دریافت جوایز بین‌المللی و جهانی در سطح کن و اسکار پیش رفته است، بگذارید، آن وقت می‌بینید که چقدر تصمیم‌گیری برای پذیرش چنین کاری سخت است و چه ریسکی را انجام داده و در صورت شکست این پروژه چه هزینه زیادی را در حیطه کاری و حرفه‌ای خود باید متقبل می‌شد. انیمیشن را باید به سطح جامعه برد و تا جایی که ممکن است مردمی کرد که یکی از عوامل رسیدن به این هدف حضور سوپراستارها و صداهای مشهور در یک انیمیشن است. تعامل بین هنرها و مشاهیر از اتفاقات خوبی است که می‌تواند به مردمی‌شدن انیمشین کمک کند.»
شهاب حسینی با اجرای برنامه تلویزیونی «اکسیژن» فعالیت حرفه‌ای در دنیای تصویر را آغاز کرد. او بعدها با حضور در سریال‌هایی مثل «پس از باران» و «پلیس جوان» تبدیل به یک چهره شد. حسینی در سال‌های اخیر یکی از چهره‌های مطرح سینما بوده و کمتر در قاب تلویزیون حضور داشته است. «شوق پرواز» شاخص‌ترین حضور این بازیگر در قاب تلویزیون محسوب می‌شود. شاید جالب باشد که بدانید او پیش از این به‌عنوان راوی با آثاری مثل مستند «کربلا جغرافیای یک تاریخ» به کارگردانی داریوش یاری و همین‌طور آیتم قرائت وصیت‌نامه شهدا در برنامه سحرگاهی شبکه یک همکاری داشته است.


تعداد بازدید :  501