شماره ۱۷۳۴ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۶ تير
صفحه را ببند
تریبون

3‌میلیون اسلحه غیرمجاز!
 عیسی کلانتری، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور گفت: «فرسایش در ایران بسیار بیشتر از متوسط جهانی است که این وضع تضییع حقوق آیندگان است. امروز بیش از سه‌میلیون قبضه اسلحه غیرمجاز درکشور وجود دارد و ارقام یادشده موید این است که شاخص‌های محیط‌زیست کشور خوب نیست و برای بهبود آن همت مردم می‌خواهد. سازمان حفاظت محیط‌زیست 7‌هزار کارمند دارد که سه‌هزار و ۲۰۰ نفر از آنها محیط‌بان هستند که یک دوازده هزارم جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.»

بالاترین آمار دهیار زن در کرمان
 فریبا نظری، مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: «درحال حاضر بالغ بر 3300 دهیاری در سطح کشور فعالیت می‌کنند که از این تعداد 7.35‌درصد دهیاران زن هستند. استان کرمان با 273 دهیار، بالاترین تعداد دهیار زن در کشور را داراست و پایین‌ترین آمار دهیاران زن، مربوط به استان قم است. درحال حاضر 1023 دهیار زن با مدرک دیپلم، 243نفر با فوق‌دیپلم، 1036 دهیار با لیسانس، 65 دهیار با فوق‌لیسانس، 13 دهیار با مدرک حوزوی و 5نفر نیز با مدرک دکترا به خدمت مشغول هستند.»
 
عشق پشت‌میزنشینی!
 عزیز اکبریان، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:   «کاهش ارزش پول ملی باعث شده بسیاری از مهاجرین خارجی که در ایران کار می‌کردند، به کشور خود بازگردند اما نیروی کار ایرانی حاضر نیست کاری که نیروی کار خارجی انجام می‌داد را انجام دهد و جایگزین آن شود. خیلی‌ها به دنبال پشت‌میزنشینی هستند. مالک یک دامداری می‌گفت: «حاضرم حقوق بیشتری به نیروی کار ایرانی بدهم اما کسی قبول نمی‌کند.»


تعداد بازدید :  618