شماره ۴۵۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۵ آذر
صفحه را ببند
بازار جهانی

رونمایی از ویژگی‌های ویندوز 10
مایکروسافت قصد دارد یک ماه دیگر به‌طور رسمی از ویژگی‌های ویندوز 10 رونمایی کند، اما ویدیویی که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده اطلاعات جالبی را در این زمینه در اختیار می‌گذارد. به گزارش ونچربیت، یکی از امکاناتی که به ویندوز 10 افزوده شده دستیار صوتی مایکروسافت موسوم به کورتانا است که در واقع پاسخ این شرکت به دستیار صوتی اپل موسوم به سیری محسوب می‌شود.

هدیه کریسمس هکرهای سونی
هکرهای شرکت سونی وعده داده‌ا‌ند که اطلاعات حساس بیشتری را که پس از حملات سایبری اخیر خود به سونی پیکچرز به سرقت برده‌اند، در فضای مجازی منتشر خواهند کرد. به گزارش دبلیوسی‌وی‌بی، این هکرها با ارسال پستی در وب‌سایت خود اعلام کرده‌اند که «ما یک هدیه کریسمس آماده کرده‌ایم. این هدیه حجم بزرگی از داده‌ها خواهد بود و این جالب‌تر است.»

اعتراف به فعالیت‌ انحصارطلبانه اپل
ادعای شرکت اپل در این مورد که دستگاه‌های پخش موسیقی ‌آی‌پاد را به گونه‌ای طراحی نکرده بود که فایل‌های موسیقی شرکت‌های ثالث از آنها پاک شود، با اعتراف مهندس سابق آن زیر سوال رفت. به گزارش یونایتدپرس، چند هفته‌ای است که اپل درگیر منازعه حقوقی تازه‌ای شده و متهم شده که دستگاه‌ آی‌پاد را به گونه‌ای طراحی کرده که اگر فایل‌های موسیقی ذخیره‌شده روی آن از طریق فروشگاه اینترنتی‌آی تینوز خود این شرکت بارگذاری نشوند، پاک شوند. اگرچه اپل ادعای یادشده را تکذیب کرده، اما یکی از مهندسان سابق این شرکت به‌نام رود شولتز اظهار داشته که دستگاه‌های پخش موسیقی آی‌پاد، موسیقی‌های دانلود شده از دیگر سایت‌ها را پاک می‌کردند و این نشانگر رویه انحصارطلبانه شرکت اپل است.

نکسوس 9 اچ‌تی‌سی سازگار با 4G
شعبه آلمانی شرکت مخابراتی تی – موبایل از عرضه تبلت‌های نکسوس 9 با سازگاری کامل با شبکه‌های نسل چهارم ال تی‌ای خبر داده است. تی – موبایل که در اصل یک شرکت آمریکایی است با این کار به اولین اپراتور عمده ایالات متحده تبدیل شد که تبلتی بر مبنای خدمات نسل چهارم تلفن‌همراه عرضه کرده است.


تعداد بازدید :  408