شماره ۴۵۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۵ آذر
صفحه را ببند
پرسه در بازار

افزایش قیمت گوشت گوسفند در کمبود
سعید سلطانی، مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران از کمبود مقطعی دام سبک در بازار خبر داد و گفت: نقص در زنجیره تولید تا مصرف باعث شده قیمت گوشت قرمز در ایام خاصی مانند اربعین به صورت ناگهانی تغییر کند و اکنون قیمت این محصول به بیش از کیلویی 30‌هزار تومان رسیده است و در این میان دلالان سودجو به صورت ناگهانی از چند روز قبل تا چند روز پس از مراسم‌هایی مانند اربعین، قیمت قربانی را هرطور خواستند تغییر دادند. او ادامه داد: در حال حاضر وضع بازار گوشت قرمز به‌گونه‌ای است که دامدار همواره هر کیلوگرم لاشه را کمتر از 20‌هزار تومان می‌فروشد و متضرر می‌شود.

ممنوعیت واردات بادام هندی
مصطفی احمدی، رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار اعلام کرد: واردات بادام هندی با وجود نبود تولید داخلی ممنوع است اما تخمه آفتابگردان با وجود تولید داخلی و کافی بودن میزان تولید وارد می‌شود و معلوم نیست علت این رفتار وزارت کشاورزی چیست؟ او با اشاره به وضع تأمین آجیل و خشکبار در بازار داخل گفت: تقریبا اغلب اقلام آجیل و خشکبار در بازار داخل تولید و تأمین می‌شود، اما به دلیل شرایط آب‌وهوایی برخی اقلام مانند بادام هندی، ‌تماما وارداتی است و به دلیل مصرف بیش از تولید مغزبادام، مغز گردو و تخمه کدو نیز وارد می‌شود. احمدی همچنین اضافه کرد: واردات بادام‌هندی در سال‌های اخیر ممنوع بوده است و تمام بادام‌‌هندی‌ موجود در بازار از مبادی غیررسمی وارد می‌شود.

تولید اجاق گاز در انباری خانه!
محمد طحان‌پور، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران خبر داد: در بسیاری از فروشگاه‌ها یخچال‌های 14فوتی به دروغ به‌عنوان یخچال 25فوتی فروخته می‌شود و این اتفاق در زمینه بخاری و کولر نیز رخ می‌دهد که عوام‌فریبی است. او ادامه داد: در کولرها معمولا از عنوان وات استفاده می‌شود ولی کولرهایی که به‌عنوان مثال به‌عنوان 7000وات فروخته می‌شوند درواقع مدل 7000 هستند و بخاری‌هایی که به‌عنوان بخاری 12هزار کالری فروخته می‌شوند درواقع مدل 12هزار به حساب می‌آیند.او گفت:  بعضا افرادی در انباری خانه‌شان اجاق گاز رومیزی تولید می‌کنند که استاندارد ندارد ولی آنها مدعی هستند که کارشان استاندارد است.

 


تعداد بازدید :  387