شماره ۴۵۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۴ آذر
صفحه را ببند
سیاست‌زدایی در شبکه‌های اجتماعی

 سایت «الف» متعلق به احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس، مطلب ویژه خود را به مطلبی با این عنوان اختصاص داد: «واکنش‌ها به اظهارات جنجالی یک جامعه‌شناس درباره پدیده پاشایی»
در این مطلب آمده است: «پس از درگذشت مرتضي پاشايي، اظهارنظرها درباره حركت اجتماعي مردم در حمايت از اين خواننده در اكثر مطبوعات و رسانه‌ها مطرح شد، اساتيد دانشگاه‌ها هم با برگزاري نشست‌هاي مختلف اين پديده اجتماعي را تحليل كردند و بعد از گذشت چند روز اين اتفاق را «پديده پاشايي» ناميدند. اما صحبت‌هاي هفته گذشته يوسف اباذري در دانشگاه تهران، واكنش‌هاي مختلفي را در شبكه‌هاي اجتماعي به وجود آورد. نزديك به دو روز تمام تايم لاين‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي و بحث‌هاي مردم به اين اظهارنظر مربوط مي‌شد.» اباذری در این سخنرانی دلیل این اتفاقات را ترس دولت از ملت و ملت از دولت دانست و گفت: «در چند‌ سال اخیر، ترسی بین دولت و ملت از یکدیگر به وجود آمده است. حالا دولت می‌خواهد با مردمی که سیاست‌زدوده هستند، یکی شود و مردم هم همین حالت را دارند و می‌خواهند با دولت یکی شوند.
برای همین در جلسه آقای روحانی، یک سوالی که به نظرشان سیاسی است از ایشان می‌پرسند، ایشان یک جواب بسیار تکراری می‌دهد و برایش دست می‌زنند.» به‌زعم اباذری، «تکرار» یکی از شگردهای فاشیسم است. سایت «الف» در ادامه مطلبش آورده است: «حرف‌هاي اباذري تند بود اما هميشه حقيقت براي مردم تلخ بوده كه اين‌گونه بعضي‌ها به ايشان تاخته‌اند. اما مخالفان اين لحن را نپسنديدند و پاسخ‌هاي تندي به اين اظهارنظر دادند.»


تعداد بازدید :  163