شماره ۴۵۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۴ آذر
صفحه را ببند
احزاب

حسین کاشفی دبیرکل خانه احزاب: طی جلساتی که شورای مرکزی خانه احزاب با مسئولان وزارت کشور داشت و با توجه به مدارک، اسناد و تاریخچه خانه احزاب که ارایه و پیگیری‌های صورت گرفته اسناد و مدارک ضبط شده در دولت قبلی تحویل شورای مرکزی موجود شد. ما مشغول مذاکره و تعامل با همه احزاب و تشکل‌های سیاسی هستیم زیرا باور داریم خانه احزاب متعلق به همه جناح‌های سیاسی است و ما از همه دبیرکل‌ها درخواست خواهیم کرد که نظراتشان را برای تعامل بیشتر و سازوکار اجرایی برگزاری مجمع عمومی در اختیار ما قرار دهند و با کار جمعی بتوانیم در این مقطع حساس کار مثبتی انجام دهیم. (ایلنا)

شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان طی نامه‌ای به رئیس‌جمهوری: در راستای تقویت مبانی تحزب در نظام سیاسی کشور و ترغیب و تشویق شهروندان برای فعالیت سیاسی در قالب احزاب و تشکل‌های سیاسی، پیشنهاد می‌شود، روز هفتم شهریورماه که مصادف با تصویب قانون فعالیت احزاب در تاریخ 7شهریور 1360 در مجلس شورای اسلامی می‌باشد، از سوی شورایعالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان «روز احزاب» نامگذاری و در تقویم سالیانه کشور ثبت و ضبط شد. (تسنیم)

سیدرضا تقوی عضو جامعه روحانیت مبارز: اعضای کمیته‌های انتخابات مجلس و خبرگان در جامعه روحانیت مبارز مشخص شده‌اند اما مسئولان آنها هنوز تعیین نشده است. بحث‌های مقدماتی نیز در این زمینه انجام شده و سیاست ما این است که در کارهای ملی با جامعه مدرسین هماهنگ باشیم. ما تلاش می‌کنیم دیدار سه‌جانبه بین آیات موحدی، مصباح و یزدی انجام شود چرا که معتقدیم اگر این دیدار محقق شود روی بدنه اصولگرایی در کل کشور تأثیر مثبت خواهد داشت. (فارس)

محسن کازرونی عضو مجلس خبرگان: در احزاب سیاسی کشور عده‌ای تازه تولد یافته‌اند و هنوز در مباحث سیاسی اولاد هستند اما حزب موتلفه اسلامی مانند پدر در سیاست کشور است و همواره اصل فصل‌الخطاب بودن روحانیت را قبول داشته و دارد. (ایسنا)

 


تعداد بازدید :  218