شماره ۴۵۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۴ آذر
صفحه را ببند
روی خط خبر

وزیر کشور: مقوله احزاب در کشور هنوز تعریف دقیقی ندارد
عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور صبح دیروز در مراسم آغاز به‌ کار پانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی کشور که در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، با اشاره به این‌که موضوع پژوهش موضوع مهمی است که باید به آن توجه عمیق داشته باشیم، گفت: آنچه در عمل با آن مواجه هستیم، نشان می‌دهد در مقابل نیازها و امکانات، پژوهش نتوانسته مورد توجه
قرار گیرد.
وی گفت: به‌عنوان وزیر کشور که متصدی امور اجرایی حاکمیت و محور توسعه استان‌ها و مناطق است با مسائل و مشکلاتی در ابعاد مختلف مواجه هستیم که حرکت ناچیز و کمی از پژوهش در این مسائل را شاهد بودیم، البته محور عمده تلاش وزارت کشور مبتنی بر توجه به امر پژوهش و استفاد از این بخش در مجموعه وظایف است.
وزیر کشور افزود: امنیت پایدار در حوزه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و انتظامی در کنار یکدیگر است که در هریک مشکلات بسیاری را شاهدیم. رحمانی‌فضلی یادآور شد: برخی از دلایل امنیت پایدار به نظام برنامه‌ریزی، برخی به نظام تخصیص منابع و عدم‌اولویت صحیح و برخی مربوط به مسائل دیگری است که همه آنها را باید مورد توجه قرار دهیم و در همه این حوزه‌ها نیازمند امنیت پایداریم.
وی خاطرنشان کرد: در استان‌ها نیازمند انجام پژوهش‌هایی هستیم تا بتواند پایه‌های امنیت پایدار را فراهم کند.
وی ادامه داد: در مقوله سیاست داخلی مشکلاتی داریم که عدم‌حل آن ما را دچار ناکارآمدی بیشتر می‌کند. مقوله احزاب، انتخابات، مشارکت و انجمن‌های مردمی بعد از 36‌سال از انقلاب هنوز تعریف دقیقی ندارد.

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی: برای پیشگیری از مفاسد اقتصادی باید قوانین بازنگری شود
محمدرضا پورابراهیمی گفت: برای پیشگیری از مفاسد اقتصادی قوانین باید مورد بازنگری قرار گیرد تا قوانین جامعی تصویب شود.
 به گزارش تسنیم، پورابراهیمی با تأکید بر این‌که باید مجراهای زمینه بروز فساد در کشور بسته شود تا از این طریق به پیشگیری از آن امیدوار باشیم، تصریح کرد: رانت‌های اطلاعاتی که در کشور وجود دارد، باعث بروز فساد در حوزه‌های اجرایی کشور می‌شود، بنابراین باید از هرگونه رانت که منشأ فساد در کشور می‌شود، جلوگیری کرده و در این زمینه تصمیم‌گیری اساسی صورت گیرد.
وی با بیان این‌که در هر زمینه‌ای که تفاوت قیمت بین بازار آزاد و رسمی وجود داشته باشد، فساد ایجاد می‌شود، تفاوت قیمت ارز در بازار آزاد و رسمی را یکی از مجراهای بروز فساد دانست و اظهار داشت: هرگاه بین نرخ بازار رسمی و آزاد تفاوت باشد، زمینه بروز فساد فراهم می‌شود که خواه ناخواه در این زمینه اقداماتی انجام می‌شود که شرایط مقابله با آن را با مشکل روبه‌رو می‌کند.
پورابراهیمی یکی از راهکارهای مقابله با فساد را یکسان بودن قیمت‌ها دانست و گفت: ما نیازمند اقدامات تقلیلی برای جلوگیری از بروز فساد اقتصادی در برخی دستگاه‌ها هستیم.

ابراهیم یزدی: از روحانی انتظار معجزه نداشتیم
ابراهیم یزدی تأکید کرد: ما از آقای روحانی انتظار معجزه نداشتیم برای این‌که آقای روحانی وارث نابسامانی‌های بسیاری است که از دولت گذشته باقی مانده است. به گزارش ایلنا، یزدی، درخصوص ارزیابی‌اش از عملکرد دولت یازدهم گفت ما از آقای روحانی انتظار معجزه نداشتیم برای این‌که آقای روحانی وارث نابسامانی‌های بسیاری است که از دولت گذشته باقی مانده است.
وی ادامه داد: البته باید بگویم آقای روحانی در عملی کردن تعهدات داخلی‌اش موفق نبوده است. وزیر امور خارجه دولت موقت با اشاره به موفقیت‌های دولت در عرصه سیاست خارجی، اظهار داشت: دولت در عرصه سیاست خارجی تابوی مذاکره با آمریکا را شکسته است. باید بگویم که در عالم سیاست نه دوست دایم و نه دشمن دایم داریم و قهر نیز تا روز قیامت
معنی ندارد.
اگر من با کسی اختلافی دارم، بهتر است با آن فرد صحبت کرد که این کار در حال انجام است. یزدی درخصوص دلایل عدم‌عملی شدن تعهدات داخلی روحانی تصریح کرد: باید بپذیریم اختلافات عمده‌ای میان کارگردانان و کنشگران دولتی و بالادستی وجود دارد و آن نیز چیزی نیست که یکی، دو روزه حل شود و باید صبر و حوصله داشت اما معتقدم آقای روحانی اگر به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایی که موجب رأی آوردنش شد توجه کند، می‌تواند این مسائل را حل کند.

 


تعداد بازدید :  217