شماره ۴۵۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۴ آذر
صفحه را ببند
دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین:
نبود معاون سیاسی وزیر کشور به ضرر احزاب تمام می‌شود

شهریورماه ‌سال گذشته رحمانی فضلی، وزیر کشور دولت یازدهم، سیدکاظم میرولد را به‌عنوان معاون سیاسی خود انتخاب کرد. اما حضور میرولد در این جایگاه به یک‌سال هم نرسید و او 10 ماه بعد از معاونت سیاسی وزیر کشور انصراف داد و گفت که هیچ اختلافی هم با رحمانی‌فضلی نداشته و ندارد. پس از این انصراف اما پست معاونت سیاسی وزیر کشور، تاکنون خالی مانده است و برخی فعالان حوزه سیاسی و احزاب را نگران کرده است. ابوالقاسم رئوفیان، عضو مجمع نمایندگان ادوار خانه احزاب در همین راستا به «شهروند» گفت که نبود معاون سیاسی در این وزارتخانه برای فعالان حوزه سیاسی و احزاب پیامدهایی را در پی خواهد داشت. مشروح این گفت‌وگو در پی می‌آید:
نبود معاون سیاسی وزیر کشور، تاکنون چه پیامدهایی را برای فعالان حوزه احزاب در پی داشته است؟
اگرچه وزارتخانه معاون سیاسی ندارد اما تمهیداتی صورت گرفته که وزارتخانه بتواند پاسخگو باشد. یعنی این‌طور نبوده که احزاب و گروه‌های سیاسی به دلیل نبود معاون سیاسی نتوانند مسائل‌شان را رفع و رجوع کنند ولی با این حال این دلیلی برای ادامه این روند نباید باشد و ضرورت تعیین سریع‌تر شخصی برای حوزه معاونت کاملا احساس می‌شود.
در آینده چه پیامدهایی را در پی خواهد داشت؟
در آستانه برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب هستیم و از طرف دیگر هم انتخابات دور دهم مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم. این مسائل همه به حوزه این معاونت بازمی‌گردد. تمام احزاب و دو جناح اصلی و مهم کشور به‌طور جدی فعالیت‌های انتخاباتی را آغاز کرده‌اند و آرایش سیاسی انتخابات کم‌کم مشخص می‌شود و صحیح نیست که تا انتخابات، معاون سیاسی تعیین نشده باشد چون نقش کلیدی دارد. از طرفی هم حضور معاون سیاسی در نشست‌های کمیسیون ماده 10 احزاب بسیار
حایز اهمیت است. پس از رفتن آقای میرولد تاکنون آقای امیری، قائم مقام وزیر در امور مجلس و استان‌ها در این نشست‌ها شرکت می‌کند که به نظر من، حضور شخص معاون سیاسی وزیر کشور در کمیسیون می‌تواند تأثیر بیشتری داشته باشد. بالاخره وقتی اعضای کمیسیون می‌بینند که بیش از 6 ماه است که معاون سیاسی وجود ندارد، به لحاظ روانی از این موضوع تأثیر می‌گیرند. بنابراین معاونت سیاسی به لحاظ این‌که امنیت نظارت در عملکرد احزاب و گروه‌های سیاسی را عهده‌دار است، نبودش آسیب‌ها و خسارت‌های جدی را در پی خواهد داشت.
فکر می‌کنید دلیل عدم معرفی فردی در این سمت از سوی وزیر کشور چیست؟
شاید درخصوص افرادی که به او مشاوره می‌دهند و به لحاظ حساسیت این حوزه به جمع‌بندی نمی‌رسند.


تعداد بازدید :  107