شماره ۴۵۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۴ آذر
صفحه را ببند
روي خط خبر

رئیس اورژانس کشور خبر دادخدمات درمان سرپایی به 30هزار زائر ایرانی در مرزها
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور از مراجعه سرپایی 30‌هزار زائر اربعین حسینی به پایگاه‌های بهداشتی و مراکز درمانی مستقر در مرزهای شلمچه، چزابه و مهران خبر داد.
دکتر امیر صابری‌نیا با اشاره به اقدامات انجام شده جهت تأمین سلامت زائران اربعین حسینی گفت: 40 دستگاه آمبولانس زمینی و حدود 10 دستگاه اتوبوس آمبولانس به صورت 24 ساعته در مرزهای شلمچه، چزابه و مهران ارایه خدمت دارند. او افزود: ‌در مرزها پایگاه‌های بهداشتی، رصد بیماری‌های واگیر را انجام داده و تاکنون حدود 30‌هزار مراجعه سرپایی به مراکز درمانی داشته‌ایم. همچنین دانشگاه‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، اهواز به صورت صددرصد در آماده‌باش قرار دارند. در مورد تجهیزاتی که کمبود وجود داشت نظیر تجهیزات کمک تنفسی و الکتروشوک به میزان لازم توزیع و تحویل دانشگاه ایلام شده است تا در صورت لزوم خدمات مورد نیاز ارایه شود. صابری‌نیا گفت: با توجه به حساسیت سلامت زائرین تا پایان هفته خدمات‌مان ادامه داشته و با بازگشت زائرین به تدریج خدمات‌مان از حالت بحران به حالت سفید درآمده و به این ترتیب خدمات اورژانس کشور به حالت معمول بازمی‌گردد.

درمان معتادان در‌ سال 94 نیازمند 420‌میلیارد تومان اعتبار  
رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان، با تأکید بر این‌که درمان معتادان در‌ سال 94 نیازمند 420‌میلیارد تومان اعتبار است، گفت:   متاسفانه قرار است برای‌ سال آینده تنها 30‌میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شود.
انوشیروان محسنی‌بندپی در گفت‌وگو با خانه ملت با یادآوری اقدام سازمان بیمه سلامت در درمان معتادان افزود: در حال حاضر پروتکل درمان معتادان نوشته شده و قرار است این پروتکل به استان‌ها ابلاغ شود تا بتوان ردیف اعتباری مشخصی را برای درمان معتادان در نظر گرفت. او ادامه داد: از مدت‌ها قبل، مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزارت بهداشت، درمان‌وآموزش پزشکی و سازمان بیمه سلامت به‌دنبال انجام اقدام عملی در درمان معتادان بودند که متاسفانه این مهم، به دلیل وجود خلأهای قانونی نمی‌توانست شکل اجرایی به خود گیرد. رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان، درباره اقدامات اولیه این سازمان برای درمان معتادان تصریح کرد: اکنون تعرفه‌ها در هیأت دولت مصوب و به سازمان بیمه سلامت ابلاغ شده است و تلاش داریم با آغاز پروتکل درمانی در همه استان‌ها، درمان معتادان را در ابعاد مختلف مانند سم‌زدایی، ویزیت یا مشاوره تحت پوشش قرار دهیم. محسنی‌بندپی با بیان این‌که براساس برنامه‌ریزی‌ها 30‌میلیارد تومان اعتبار برای درمان معتادان تا پایان‌ سال 93 در نظر گرفته شده است، تأکید کرد: شاید این اعتبار برای باقی‌مانده‌ سال 93 کافی باشد اما متاسفانه در‌ سال آینده ما را با مشکل مواجه خواهد ساخت. او افزود: متاسفانه در بودجه ‌سال آینده نیز برای کل‌ سال 94 مبلغ 30‌میلیارد تومان دیده شده که این اعتبار برای درمان معتادان کافی نیست، البته سازمان بیمه سلامت تلاش خواهد کرد که این رقم افزایش یابد.
رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان گفت: جامعه هدف این سازمان برای درمان معتادان 700‌هزار نفر است که با میانگین 600‌هزار تومان، حدود 420‌میلیارد تومان برای ‌سال 94 پیش‌بینی و هدفگذاری کردیم که امید است اعتبار سازمان جهت درمان معتادان افزایش یابد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:  امکان ادامه تحصیل معلمان پژوهنده بايد فراهم شود
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: معلمانی که به امر پژوهش می‌پردازند باید مورد حمایت قرار گرفته و امکان ادامه تحصیل برای آنها فراهم شود.
محمد فرهادی یکشنبه در مراسم آغاز هفته پژوهش در هنرستان نمونه دولتی پسرانه آزادی فلسطین منطقه هفت تهران خطاب به فرهنگیان اظهار داشت: وظیفه دولتمردان، برنامه‌ریزی درست و فراهم کردن امکانات پژوهش برای شماست و وظیفه شما نیز کار و تلاش هدفمند و دغدغه پیشرفت علمی کشور است. او ادامه داد: روحیه پرسشگری در سنین کودکی رشد می‌کند و آموزش و پرورش می‌تواند زمینه پژوهش را در دانش‌آموزان تقویت کند. فرهادی تصریح کرد: توسعه علمی در کشور با پژوهش همراه است و مدرسه محل تحقق این پژوهش بین دانش‌آموزان خواهد بود. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وجود پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی را برای تحقق پژوهش در کشور امیدوار‌کننده توصیف کرد و ادامه داد: در آموزش و پرورش، پژوهش با دو رکن معلم و دانش‌آموز همراه است که باید شرایط آن متناسب با مقتضیات دانش‌آموز باشد و در این زمینه لازم است به دانش‌آموزان کمک شود. فرهادی با بیان این‌که پژوهش باید راهنمای توسعه پایدار در کشور باشد، خاطرنشان کرد: باید تمامی مسائل کشور به‌عنوان هدف پژوهش مدنظر قرار گیرد در غیراین صورت تحقق اهداف، دست نیافتنی خواهد بود. در این مراسم که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، از 32معلم پژوهنده، چهار پژوهشگر برتر در سطح ملی، سه پژوهشگر دانشگاهی، دو مجری مدیر برتر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی و هفت دانشجو معلم پژوهشنده تجلیل به عمل آمد. هفته پژوهش از امروز به مدت یک هفته در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 


تعداد بازدید :  151