شماره ۱۷۲۴ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۳ تير
صفحه را ببند
حمایت 4‌هزار نفری از یک مسابقه فوتسال همه را شوکه کرد
تبریز، در هیاهوی هواداران افغانستان!‏

شهروند| شگفتی مسابقات فوتسال قهرمانی زیر 20‌سال آسیا در شهر تبریز بدون هیچ تردیدی فینالیست شدن ‏افغانستان و  نایب قهرمانی این تیم بود. بزرگترین افتخار تاریخ فوتسال این کشور در رده ملی در شهر تبریز به ‏ارمغان آمد و جالب اینجاست که تیم‌ملی افغانستان از حمایت 4هزار هوادار پرشور خود هم در این مسابقه ‏برخوردار بود که حضور پرتعداد زنان در بین جمعیت هم حسابی به چشم می‌آمد.
افغانستان با این‌که در فینال به ‏ژاپن قدرتمند با نتیجه سه بر یک باخت و نایب قهرمان شد، اما بدون هیچ تردیدی موفقیت بزرگی کسب کرد و ‏حمایت تماشاگران هم روی موفقیت آنها تأثیر زیادی داشت. در این میان برخورد پلیس و مردم تبریز با ‏تماشاگران افغانستان هم فوق‌العاده خوب بود و افغانستانی‌های مقیم ایران برای حمایت از تیم‌ملی کشورشان، ‏از شهرهای مختلف چون تهران، مشهد، شیراز، کرمان، ساوه و قم برای تماشای فینال مسابقات فوتسال زیر ۲۰ ‏سال آسیا به تبریز رفتند.
پیش از این هم یک بار در حاشیه بازی تیم‌های ملی امید ایران و افغانستان در ‏ورزشگاه آزادی بود که بیش از 50‌هزار تماشاگر افغانستانی در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کردند و روزی خاص ‏را رقم زدند. حمایت پرشور 4‌هزار نفری آنها در شهری به جز تهران از تیم‌ملی کشورشان هم بدون هیچ ‏تردیدی اتفاق بزرگی بود. بدون‌شک اگر شگفتی‌سازی آنها با قهرمانی تکمیل می‌شد این اتفاق شکلی ‏تاریخی‌تر به خود می‌گرفت. اما با همین نایب قهرمانی و حمایت تماشاگران هم آنها دست به کاری بزرگ زدند.  ‏


تعداد بازدید :  224