شماره ۱۷۲۴ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۳ تير
صفحه را ببند
تردد یوفوها در آسمان آمریکایی‌ها را نگران کرده است
گزارش اشیاء ناشناس پرنده به کنگره رسید

مجتبی پارسا| همه ما احتمالا داستان‌هایی را در مورد یوفوها یا همان سفینه‌های فضایی شنیده‌ایم. برخی به آنها باور دارند و بعضی دیگر هم آنها را افسانه‌هایی می‌دانند که مردم برای سرگرمی درست می‌کنند. اما اخیرا خبرهایی منتشر شده که نشان می‌دهد خلبانان نیروی هوایی آمریکا به کرات شاهد اجسام پرنده مشکوک در آسمان بوده‌اند که با توصیفاتی که این خلبانان می‌کنند، آنها نمی‌توانند چیزی جز یوفو باشند.
پایگاه خبری نیویورک مگ در گزارشی نوشته است که خلبانان نیروی هوایی آمریکا گزارش‌هایی را می‌دهند که آنها شاهد اجسام سفیدرنگی بوده‌اند که در آسمان با سرعت بسیار زیاد حرکت می‌کنند. پنج نفر از این خلبانان در مصاحبه‌هایی که با روزنامه نیویورک‌تایمز داشته‌اند، از تجربیات خود در این زمینه در سال‌های 2014 و 2015 سخن گفته‌اند.
یکی از این خلبانان به نام سرهنگ رایان گریوز که بیش از 10‌سال است در نیروی هوایی آمریکا پرواز می‌کند، ادعا کرده که تقریبا هر روز شاهد یوفوهایی است که با سرعت بسیار زیاد و در ارتفاع 30هزار پایی (9 کیلومتری) بدون داشتن هیچ‌گونه موتور قابل رویتی در حرکت هستند. گریوز که مشاهدات خود را در قالب گزارش‌هایی به پنتاگون و کنگره ارایه داده، می‌گوید: «این چیزها در تمام مدت روز در آسمان دیده می‌شوند.»
در‌ سال 2014 نیز یک خلبان جنگنده سوپر هورنت گزارش داد که در نزدیکی او یک یوفو درحال حرکت بوده و این شیء عجیب در میان او و یک جنگنده دیگر که در کنار هم در حال حرکت بودند، در فاصله 30 متری آنها قرار می‌گیرد. خلبان دیگر به نام «دنی آکوین» نیز در سیستم راداری، موشکی و دوربین مادون قرمز خود جسمی را تشخیص می‌دهد، اما نمی‌تواند از داخل کلاه خود آن را ببیند. دنی می‌گوید: «من مطمئن بودم که یک چیز در کنار هواپیمایم درحال حرکت است و سیستم‌های من اشتباه نمی‌کنند، اما نمی‌توانستم به چشم آن را ببینم.»
بر اساس گزارشی که نیویورک تایمز داده، خلبانان نیروی هوایی آمریکا از دهه 1980 تاکنون با توجه به پیشرفته‌شدن تجهیزات راداری‌شان، تعداد مشاهداتشان از یوفوها بسیار بیشتر شده است. آنها یکی پس از دیگری با ارتقای سیستم‌های راداری‌شان این اجسام پرنده را در رادار هواپیماهایشان تشخیص می‌دادند، اما چون نمی‌توانستند آنها را با چشم ببینند، گمان می‌کردند سیستم‌هایشان دچار اشتباه شده‌اند.»
آن‌چه رایان گریوز را در مورد این اجسام پرنده شگفت‌زده کرده بود، قدرت آنها در متوقف شدن سریع، چرخش ناگهانی و شتاب‌گرفتن دوباره به اندازه سرعتی است که به گفته او، این شتاب برای انسان قابل تحمل نیست. گریوز می‌گوید: «سرعت، انسان را نمی‌کشد، اما شتاب و توقف با آن سرعت می‌تواند باعث مرگ انسان شود.»
از آن‌جا که این فضای هوایی برای تمرین‌های خلبانان در نظر گرفته شده، این خلبانان مطمئن بوده‌اند که این اجسام، هواپیماهای بدون سرنشین یا پهپادهای تجاری نیستند.
از سوی دیگر، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند یک گروه از سناتورهای آمریکایی ازجمله معاون رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس سنا نشستی محرمانه با مقام‌های پنتاگون درباره افزایش گزارش‌های مربوط به برخورد خلبان‌های آمریکایی با پرنده‌های ناشناس برگزار کرده‌اند. به گزارش سی‌ان‌ان، سخنگوی سناتور مارک وارنر، معاون رئیس کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا که در این نشست حضور داشته، گفته است: «خلبان‌های ما در اوشیانا یا مناطق دیگر مسأله خطرات پروازی را به‌عنوان عوامل مزاحم برای مانورهای تمرینی یا عوامل ایجاد خطر جانی گزارش می‌کنند و مهم نیست که این مسأله مربوط به بالن‌های هواشناسی باشد یا آدم فضایی‌های کوچک سبز رنگ یا یک علت کاملا متفاوت.»
موضوع یوفوها در دهه‌های 80 و 90 میلادی در آمریکا و جهان بسیار داغ بود، اما مدتی در اینباره سکوت شد، تا این‌که خبری جنجالی درباره آن در‌ سال 2015 منتشر شد. هیلاری کلینتون نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ‌سال 2016 آمریکا در مصاحبه‌ای پیش از انتخابات اعلام کرد اگر رئیس‌جمهوری آمریکا شود، یک بار برای همیشه تمام مدارک مربوط به موجودات فضایی و اشیای ناشناس پرنده را برای همه مردم منتشر خواهد کرد. از سوی دیگر نیز پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا در ‌سال 2017، بودجه‌ای 22‌میلیون دلاری را برای شناسایی «پدیده‌های ناشناخته فضایی» اختصاص داد.


تعداد بازدید :  255