شماره ۱۷۲۴ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۳ تير
صفحه را ببند
«چاچیچ» به پرسپولیس نزدیک شد، اما یک سوال جدی است:
رابط ناشناس ایران و ایتالیا که بود؟

شهروند| با منتفی‌شدن حضور یحیی گل‌محمدی روی نیمکت پرسپولیس، مدیران این باشگاه از قطعی‌بودن انتخاب یک مربی خارجی به‌عنوان جانشین برانکو خبر دادند. بعد از این اتفاق، نام مربیان خارجی مختلف در رسانه‌ها ذکر شد و هر کسی از گزینه جدیدی پرده برداشت.
خبرگزاری‌ها دیروز نوشتند آنته جاچیچ سرمربی 66 ساله سابق تیم ملی کرواسی است که بیش از هر گزینه دیگری به نیمکت پرسپولیس نزدیک شده و شاید سرمربی پرسپولیس شود.
چاچیچ در تیم های ملی و باشگاهی مختلفی از جمله لوکوموتیو دینامو زاگرب، ماریبور اسلوونی، تیم ملی کرواسی، تیم ملی زیر 20 سال لیبی و ... فعالیت کرده است و دارای تجربه‌ای در حدود 25 سال است.
این مربی کهنه‌کار در یورو 2016 هدایت تیم ملی کشورش را بر عهده داشت. کرواسی در دور انتخابی یورو 2016 در رده دوم قرار گرفت و مجوز حضور در دور گروهی یورو 2016 را به دست آورد. اوج کار او با کرواسی با اسپانیا بود که توانست این تیم را با حساب دو بر یک شکست دهد و یک نتیجه به یادماندنی را ثبت کند. کرواسی توانست از گروهش صعود کند اما در نهایت در مرحله یک شانزدهم نهایی به دست پرتغال قهرمان یورو 2016 حذف شد.
چاچیچ در دور مقدماتی انتخابی جام جهانی 2018 روسیه نتایج خوبی را کسب نکرد و در برابر تیم‌های فنلاند، ایسلند و ترکیه شکست خورد تا چاچیچ جای خود را به زلاتکو دالیچ بدهد.
مربیان ایتالیایی به صف شدند!
با وجود انتخاب چاچیچ، در اتفاقی جالب، مربیان ایتالیایی سهم بالایی در میان گزینه‌های سرمربیگری پرسپولیس داشتند. «والتر زنگا» مربی ایتالیایی نام‌آشنا که سابقه مربیگری در کشورهای عربی و همچنین سری آ را در سال‌های اخیر داشته، یکی از مطرح‌ترین گزینه‌های ایتالیایی بود. او مدت‌ها دروازه‌بان تیم ‌ملی فوتبال ایتالیا و باشگاه اینتر بوده است. گزینه بعدی «ماسیمو کاررا» مربی 55ساله ایتالیایی بود که به‌عنوان دستیار در تیم ‌ملی ایتالیا و یوونتوس کنار آنتونیو کونته حاضر بوده و آخرین‌بار روی نیمکت اسپارتاک مسکو حضور داشته است. «جیانی ده‌بیاسی» هم به‌عنوان سومین مربی ایتالیایی گزینه پرسپولیس نامش مطرح شد و حتی رسانه‌های ایتالیایی هم این خبر را منتشر کردند. ده‌بیاسی 63 ساله که در یورو 2016 هدایت آلبانی را برعهده داشت، در تیم‌های آلاوس، اودینزه، لوانته، مدونا، برشیا و پالرمو نیز مربیگری کرده است.
نقش بازیکن سرشناس  در حضور ایتالیایی‌ها
بعد از ورود آندره‌آ استراماچونی به فوتبال ایران و قطعی‌شدن حضورش در استقلال، عجیب بود که مربیان ایتالیایی جزو گزینه‌های اصلی پرسپولیس بودند. این اتفاق درحالی رخ داده که در دو دهه اخیر بیش از هر کشور دیگری، کرواسی توانسته به ایران مربی صادر کند. همچنین چند مربی پرتغالی مثل کی‌روش و وینگادا چند سالی در فوتبال ایران بودند، اما حالا گویا نوبت به کشورهای دیگر رسیده است.
نکته قابل توجه در این خصوص نقش یکی از بازیکنان سابق است که با فوتبال  ایتالیا آشنایی دارد. درباره استراماچونی مسئولان استقلال از طریق این بازیکن سابق به یک ایجنت خارجی وصل شدند. گفته می‌شد واسطه پرسپولیسی‌ها با مربیان ایتالیایی نیز این ستاره فوتبال است.


تعداد بازدید :  883