شماره ۱۷۲۴ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۳ تير
صفحه را ببند
زنبیل

جگر گران شد
ایسنا| غلامحسین شیرازی، رئیس اتحادیه فروشندگان دل و جگر و قلوه گفت: «با آن‌که بررسی بازار گوشت قرمز نشان از کاهش قیمت‌ها دارد اما به دلیل آن‌که میزان کشتار دام در کشور کاهش یافته است، عرضه دل، جگر و قلوه با کاهش همراه بوده و این موضوع بر قیمت‌ها تاثیرگذار بوده است.»او توضیح داد: «واردات گوشت بدون آلایش است و این موضوع به معنای واردنشدن جگر، کله و پاچه و سیرابی است.»شیرازی گفت: «در حال حاضر قیمت خرید جگر گوساله به کیلویی ۷۵‌هزار تومان و گوسفندی به ۱۱۵‌هزار تومان افزایش یافته و این در حالی است که میزان عرضه بشدت کاهش یافته است.»

تورم 109‌درصدی دخانیات
تسنیم| در خرداد امسال، تورم ماهانه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها نسبت به اردیبهشت‌ با کاهش 0.2‌درصدی مواجه شده است. این در حالی است که در سایر گروه‌ها از جمله دخانیات، مسکن، مبلمان،  بهداشت و حمل‌ونقل روند تورم ماهانه همچنان مثبت و صعودی بوده است. براساس اعلام بانک مرکزی نرخ تورم گروه دخانیات و چای و قهوه  رکورد 109‌درصدی داشته است و قیمت ماهی و میگو رشد 107‌درصدی را تجربه کرده است.

برنج صدرنشین واردات شد
ایسنا| طی سه ماهه اول امسال برنج، ذرت، انواع دانه‌های روغنی (سویا)، دارو و تجهیزات و ملزومات ضروری بیشترین میزان واردات را داشته‌اند. بر اساس تازه‌ترین گزارش گمرک واردات دارو و تجهیزات پزشکی 49 درصد از نظر وزنی رشد داشته است. روغن خوراکی هم  نسبت به مدت مشابه ‌سال گذشته افزایش ۵۹.۴۳‌درصدی وزنی و ۴۷.۵۱‌درصدی از نظر ارزشی داشته است.همچنین کره با بسته‌بندی بیش از ۵۰۰ گرم با رشد چشمگیر ۳۷۵‌درصدی از نظر ارزشی و ۴۱۰‌درصدی از حیث وزنی نسبت به مشابه ‌سال گذشته همراه بوده است. واردات گوشت قرمز سرد با حجم ۳۱‌هزار و ۱۱ تن به ارزش ۱۲۷‌میلیون دلار طی این مدت وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه‌ سال گذشته ۳۶.۹۹‌درصد از نظر وزنی و ۲۷.۵۵‌درصد از حیث ارزشی افزایش  نشان می‌دهد.


تعداد بازدید :  671