شماره ۴۵۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۴ آذر
صفحه را ببند
کامیون حمل نخاله وارد 6 فروشگاه شد
وحشت بامدادی در میدان هفت‌تیر

شهروند| کامیون کمپرسی بعد از تصادف با گاردریل‌های بزرگراه مدرس به داخل 6 فروشگاه میدان هفت تیر پرتاب شد.
عقربه‌ها ساعت 3:55 بامداد روز یکشنبه 23آذرماه را نشان می‌داد که تصادفی عجیب در میدان هفت تیر رخ داد. خیابان خلوت بود و تعدادی از کارگران شهرداری در گوشه و کنار خیابان مشغول کار بودند. چراغ‌های مغازه‌ها خاموش بود و هر چند دقیقه یک‌بار خودرویی در انتهای بزرگراه مدرس عبور می‌کرد، اما ناگهان صدای برخورد مهیبی در خیابان پیچید. کامیون غول‌پیکر در انتهای اتوبان و نزدیک میدان هفت تیر با حرکات مارپیچ از مسیر اصلی‌اش منحرف شد، گاردریل‌ها را کند و به سمت مغازه‌های میدان هفت تیر پرتاب شد.
با اعلام این تصادف هولناک به سازمان آتش‌نشانی بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه 18 و گروه امداد و نجات 14 به بزرگراه مدرس، نرسیده به میدان هفت تیر اعزام شدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد یک کامیون حامل خاک وقتی در مسیر شمال به جنوب بزرگراه مدرس درحال حرکت بود به دلیل نقص فنی واژگون شده است. راننده که به علت خواب‌آلودگی قدرت کنترل کامیون را از دست داده بود در داخل کابین کامیون حبس شده بود. عملیات نجات آغاز شد و آتش‌نشانان بلافاصله این راننده را از داخل کامیون خارج کردند.
حسن علیمردانی معاون عملیات منطقه 5 آتش‌نشانی تهران گفت: «این کامیون پس از واژگونی، حدود یکصد متر روی آسفالت کشیده شد و سپس گاردریل کناری بزرگراه را شکست و به سمت پیاده‌رو منحرف شد و با داربست‌های فلزی یک ساختمان درحال ساخت و همچنین درهای کرکره‌ای 5 مغازه برخورد کرد. آتش‌نشانان بلافاصله محل حادثه را ایمن کردند و با استفاده از جرثقیل، کامیون را به حالت اولیه بازگردانده و به محل امن منتقل کردند.»
معاون عملیات منطقه 5 آتش‌نشانی با بیان این‌که تحقیقات بیشتر درخصوص علت بروز این حادثه از سوی پلیس راهور درحال انجام است، افزود: «با توجه به زمان وقوع این حادثه در ساعات خلوت و نبود رهگذران و نیز مسدود بودن فروشگاه‌ها، خوشبختانه به هیچ‌یک از شهروندان صدمه‌ای نرسید و فقط راننده کامیون دچار مصدومیت شد که به مرکز درمانی منتقل شد.»
سرهنگ عین‌الله جهانی معاون ترافیکی پلیس راهور تهران هم در رابطه با این تصادف عجیب در مرکز شهر گفت: «بامداد یکشنبه یک کامیون کمپرسی که حامل بار نخاله بود در مسیر شمال به جنوب مدرس به دلیل عدم توانایی راننده در کنترل کامیون دچار حادثه شد. چرخ‌های جلوی این کامیون کنده شده و تمام بار آن در بزرگراه پخش شده بود که این موضوع باعث ترافیک و انسداد این مسیر در ساعات اولیه صبح شد. پس از واژگونی کامیون تیم‌های آتش‌نشانی در محل حاضر شده و کامیون را به حالت اول خود برگردانده و تحویل پلیس راهور دادند. طی این تصادف 6فروشگاه آسیب دیده است.»


تعداد بازدید :  183