شماره ۴۵۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۴ آذر
صفحه را ببند
خارج از مرز

قتل‌های زنجیره‌ای کارگران خارجی در مالزی
مهاجران مالزی در لیست سیاه قاتل سریالی قرار گرفتند. قتل‌ زنجیره‌ای 34 کارگر خارجی در ایالت «پینانگ» واقع در شمال مالزی به معمای پیچیده‌ای برای پلیس این کشور که میزبان بیش از 7‌میلیون مهاجر قانونی و غیرقانونی است، تبدیل شده است.
جسد 34 کارگر خارجی طی 3 ماه گذشته در کیسه‌های مختلف در ایالت پینانگ کشف شده است. پلیس همچنین از کشف اعضای فاسدشده بدن برخی افراد در چند ناحیه این ایالت خبر داد که به نظر می‌رسد غیرمالایی بوده و طعمه قاتلان شده‌اند. آخرین قتل‌ سریالی کارگران در مالزی، مربوط به هفته گذشته است. در این جنایت، کارگری با هویت نامعلوم با ضربات چاقو به قتل رسیده بود. در تحقیقات پلیسی مشخص شد از مجموع ۳۴ نفری که تاکنون کشته شده‌اند، ۲۰ نفر میانماری هستند و هویت ۱۴ نفر دیگر تاکنون مشخص نشده است. براساس این گزارش، تاکنون ۱۱ عضو بدن شامل دو سر انسان، 2 جسد بدون سر، 4 پا، دو دست و یک بازو در نواحی مختلف پیدا شده‌اند. پلیس مالزی تاکنون ۲۰ شهروند میانماری را در ارتباط با این قتل‌ها بازداشت کرده است که در روشن شدن عاملان این قتل‌ها موثر نبوده‌اند. مالزیایی‌ها تلاش دارند این قتل‌ها را به گردن میانماری‌ها بیندازند و کار‌شناسان مالزی در اظهارنظرهای مختلف در رسانه‌های این کشور تأکید کرده‌اند، میانماری‌هایی که در این ایالت به سر می‌برند ممکن است هدف افرادی از کشور خود قرار گرفته‌اند که برای کشتن آنها به مالزی آمده‌اند. کار‌شناسان از دولت مالزی خواسته‌اند با پدیده مهاجران غیرقانونی در این کشور به‌طور جدی مقابله کند.

12روز سرگردانی در آب‌های‌ هاوایی
 نیروهای دریایی توانستند سرنشین یک قایق را که 12 روز روی آب سرگردان بود، نجات دهند.
«ران اینگراهام»، 67ساله که تنها سرنشین این قایق بود روز بیست و هفتم ماه نوامبر پیامی را برای گارد ساحلی‌هاوایی مخابره کرد و وضع سرگردان شدن خود در دریا را گزارش داد.
گارد ساحلی‌هاوایی اعلام کرد: پس از دریافت این پیام، عملیات جست‌وجو در مدت 5روز انجام شد اما از آنجایی که نتیجه‌بخش نبود، امدادگران از ادامه آن منصرف شدند اما مجدد پیام دیگری مخابره شد که به دنبال آن محل قایق پس از گذشت 12 روز شناسایی شد.
به‌گزارش خبرگزاری رویترز، نیروهای امدادی پس از پیدا کردن این مرد که بسیار ضعیف و ناتوان شده بود، او را به بندر محل زندگی‌اش منتقل کردند.


تعداد بازدید :  160