شماره ۴۵۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۴ آذر
صفحه را ببند
ذره‌بين

مرگ 2 کودک در جنایت پدرانه
مردی که دو فرزند خود را در جنایتی هولناک در شهرک بهشتی دزفول به قتل رساند، دستگیر شد.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان دزفول با اعلام این خبر گفت:  پدری در روستای شهرک شهید بهشتی از توابع دزفول در یک اقدامی هولناک دو فرزند خود را به قتل رساند.
سرهنگ پاسدار «احمدچنداز» در ادامه افزود: در این راستا با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع دوقتل مشکوک و به دستور مقام قضایی، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره پلیس آگاهی قرار گرفت. بررسی‌ها نشان می‌داد عامل این جنایت ۲۸‌سال سن دارد و دو کودک پنج و هفت ساله پسر خود را داخل یک کیسه گذاشته و درون کانال آب روستا انداخته است. فرمانده انتظامی شهرستان دزفول خاطرنشان کرد: این حادثه در شهرک شهید بهشتی واقع در بخش چغامیش این شهرستان اتفاق افتاد.
عامل این جنایت که احتمالا دارای بیماری روانی است پس از خفه‌کردن فرزندانش در کانال آب با خانواده‌اش تماس گرفته بود  و جزییات جنایت را برای آنان تعریف کرد که درنهایت توسط ماموران انتظامی دستگیر شد.

گاز، 43 تهرانی را مسموم کرد
43  شهروند  تهرانی در اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در  7ماه جان خود را از دست دادند.
به ‌گزارش اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، این رقم در مقایسه با مدت مشابه‌ سال گذشته که تعداد فوت ناشی از گاز مونوکسیدکربن 42نفر اعلام شده بود، 2.4‌درصد افزایش یافته است.
 33نفر  از کل فوت‌شدگان به دلیل مسمومیت با گاز منوکسیدکربن تا پایان مهرماه امسال، مرد و 10 نفر زن بوده‌اند.
منوکسیدکربن گازی است سمی که از احتراق ناقص کربن به‌وجود می‌آید و رنگ و بوی خاصی ندارد و به همین دلیل آن را قاتل خاموش می‌نامند.
استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد  یا عدم‌نصب صحیح این وسایل و همچنین استفاده از وسایل گازسوز بدون دودکش یا نصب دودکش‌ها به صورت غیراستاندارد از عوامل اصلی بروز مسمومیت با گاز منوکسیدکربن است.
همچنین در مواردی مشاهده می‌شود که افراد برای گرم‌کردن فضای منزل یا محل کار خود از وسایلی همچون اجاق گاز استفاده می‌کنند که این وسایل نیز به‌ویژه در فضاهای کوچک و فاقد تهویه مناسب از عوامل ایجاد مسمومیت با گاز منوکسیدکربن است.

24 ساعت سرگردانی یک پیرمرد در کوه‌های نایین
شهروند| نجاتگران جمعیت هلال‌احمر شهرستان نایین با کمک نیروهای مردمی، پیرمردی از اهالی روستای بیدآباد را که حدود 24ساعت در کوه‌های منطقه سرگردان شده بود پیدا کردند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر نایین با اعلام این خبر گفت:  صبح یکشنبه به‌دنبال تماس تلفنی اهالی روستای بیدآباد با جمعیت هلال‌احمر نایین مبنی بر گمشدن یک مرد 65 ساله، بلافاصله سه تیم امدادونجات جمعیت هلال‌احمر شهرستان به محل اعزام شدند و عملیات جست‌وجو را آغاز کردند.
ابراهیم عادل‌زاده‌نایینی افزود: با همکاری ماموران منابع طبیعی، محیط‌زیست و پایگاه امداد جاده‌ای «ملا احمد» و فراخوان تیم زنده‌یاب، مرد گمشده در ارتفاعات منطقه پیدا و تحویل خانواده‌اش شد.
وی ادامه داد: مرد گم‌شده که روز گذشته خانه را ترک کرده، به علت تاریکی هوا و کهولت سن مسیر برگشت به روستا را اشتباهی طی کرده و گم‌شده بود. روستای بیدآباد در 30 کیلومتری غرب نایین قرار دارد. شهرستان نایین با بیش از38‌هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری شرق اصفهان واقع است.
 
در شمال چین رخ دادریزش مرگبار  ساختمان مهدکودک
در پی ریزش ساختمان یک مهدکودک در شمال چین سه کودک جان خود را از دست دادند.
بنابر اعلام مقامات داخلی چین عصر روز شنبه ساختمان این مهدکودک ریزش کرد که بر اثر آن سه کودک کشته و سه نفر دیگر مجروح شدند.
طبق اعلام مقامات محلی استان «هبئی»، این حادثه ساعت 16:15 روز  شنبه  به وقت محلی اتفاق افتاد. آنها اظهار داشتند:   مجروحان این حادثه به بیمارستان محلی منتقل شدند.
به ‌گزارش خبرگزاری شینهوا، جزییات بیشتری از این حادثه منتشر نشده و بررسی‌ها برای یافتن علت وقوع آن در دست انجام است.


تعداد بازدید :  175